onsdag den 23. maj 2012

min sundhed part II: kosttilskud

vitaminer & mineraler

sunde olier

mave & fordøjelse

andet godt

udrensning

I går modtog jeg en stor sending kosttilskud fra min vante helse-pusher, naturoghelse.dk. I dag kunne jeg så tage hul på min kosttilskuds-'planen' fra Frede Damgaard. Den ser ud som følger:

morgen:
1 spsk Udo's Choice
1 x Ominimin multivitamin (Biosym)
1 x Osteoform - calcium med magnesium og D-vitamin (Biosym)
2 x EPA-GLA+ (Biosym)
2 x hvidløgspiller (Danisan)
1 x B6-vitamin (Biorto)
1 x Chrom (Biosym)
1 x Mavel (Farmisan)
1 x Rosenrod (Natur Energi)

middag:
1 x Mavel (Farmisan)
1 x MultiB (Biosym)
1 x OmniC (Biosym)
1 x D-Sun (Biosym)

aften:
1 spsk Silicol (Bioforce)
1 x Ominimin multivitamin (Biosym)
1 x Osteoform (Biosym)
2 x EPA-GLA+ (Biosym)
1 x Zink (Biosym)
1 x Mavel (Farmisan)

før sengetid:
1 tsk NDS Classic 9 - probiotika (Engholm NDS)

Der er nok at holde styr på, så til en hjælp satte jeg lige en omgang mærker på toppen af alle bøtterne...


Den opmærksomme læser vil se, at jeg ikke har skrevet udrensnings-produkterne ind i 'planen'. Disse tilføjes først senere. Kroppen får lige lov til at vænne sig til ovenstående inden der tilføjes udrensende produkter.

Nu glæder jeg mig bare til at mærke, om de har en effekt og kan skabe bedre balance i min krop. Håber allermest på bedre en fordøjelse og øget energi.

16 kommentarer:

  1. Øh....og du stiller slet ikke spørgsmålstegn ved alt det du skal stoppe dig med ? Det virker ret voldsomt ? Hvad med en sund og varieret kost, kan den ikke tage noget af det ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Merca,
      Kan godt se, at det ser voldsomt ud. Det skal lige nævnes, at det 'kun' er Rosenrod, EPA-GLA+, B6, Silicol og Mavel, som er nye for mig. De øvrige var i kurven i forvejen, men jeg har ikke taget dem korrekt og min krop har ikke fået det optimale ud af dem. Det skyldes blandt andet også min fordøjelse, så den får lige en hjælpende hånd. Jeg er stor tilhænger af de naturlige tilskud, som findes i dag.
      Sund og varieret kost er godt, men min krop får ikke det optimale ud af det, jeg fodrer den med pt - derfor får den lige en hånd ;-)
      - frk. sveske

      Slet
  2. OMG et vildt apotek du har dig der! ;)

    Det kan da ikke være meningen at man skal spise så mange forskellige sager? Er, lissom Merca, undrende over om ikke det er bedre at regulere kosten istedet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sjønne,
      Jeg er samtidig ved at regulere min kost og sammen skulle det gerne løfte 'min sundhed'.
      - frk. sveske

      Slet
    2. Desuden er det ikke hele den ration for livet, men for en kortere periode til ubalancerne i min krop er reguleret.

      Slet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Det ser spændende ud:) hvor lang en periode skal dy tage pillerne i?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maja,

      Planen er at besøge Frede Damgaard igen efter en 3-4 måneder.

      - frk. sveske

      Slet
  5. Du behøver nok nærmest slet ikke og spise mere Frk. Sveske. Du bliver mæt, alene ved alle dine kosttilskud ;) Nå, spøg til side! Jeg håber virkelig, at det vil hjælpe dig, og ønsker dig pøj, pøj med forløbet hos Frede Damgaard.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha Lisbeth, men tak skal du have.
      - frk. sveske

      Slet
  6. Det ser meget ambitiøst ud! Eneste kommentar er at da du spiser både nødder og kerner får du garanteret rigeligt omega 6 og 9. Derfor ville jeg satse på et rent omega 3 produkt for at for forholdet mellem de 3 i balance igen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke,
      Muligvis du har ret - men pt mente Frede min krop havde behov for ekstra, så lad os se, hvad han siger om 3-4 måneder.
      - frk. sveske

      Slet
  7. Hvad er det, din krop "fejler", om jeg må spørge, siden du er så overbevist om, at den har brug for alle disse kosttilskud?

    Jeg tager kun vitaminpiller, men det kunne da være, at det viste sig, at man havde brug for nogle andre tilskud også. Jeg handler også selv hos naturoghelse.dk - det er virkelig smart at man kan købe sine præparater på nettet, og med alle de kosttilskud, du har købt, må du da have sparet en formue!

    SvarSlet
  8. Hej Emma,

    Du kan læse mere om 'min sundhed' her: http://frksveske.blogspot.dk/2012/05/min-sundhed-part-i.html
    Det er analysen hos Frede Damgaard, som er grundlaget for at benytte alle disse kosttilskud.
    Den korte version er, at jeg er en grad af insulinresistens (efter mange års sukker-misbrug), havde/ har for meget syre i kroppen og min fordøjelse var/ er meget uregelmæssig.

    Jeg sætter også stor pris på den hurtige service og billigere priser på naturoghelse.dk - det hjælper lige til at holde helse-omkostningerne lidt nede.

    - frk. sveske

    SvarSlet
  9. Har du været til en læge for at finde ud af, om du overhovedet har underskud på alle disse gode kosttilskud?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kristina,
      Desværre er min læge ikke særlig villig til at teste 'raske' mennesker, så svaret ,å være 'nej'.
      Håber, jeg kan finde en ny læge, som går mere end for forbyggelse frem for reperation.
      KH
      - frk. sveske

      Slet