mandag den 7. maj 2012

phad thai wok med kylling


Give-away'en fra Xenia indeholdt en pose Santa Maria Phad Thai wok sauce, som der desværre var hul på. Den måtte derfor anvendes til en gang frokost lørdag. Wok med diverse grønt, kylling og æg = skønne farver med masser af sprødhed og smag.

phad thai wok med kylling
(2 pers.)

200-250 g kyllingfilet i strimler
2 æg
500-700 g blandet grønt*
1 stor håndfuld peanuts
1 ps Santa Maria Phad Thai wok sauce

*Vi brugte: frisk spinat, broccoli, rød peberfrugt, champignon og spirer

fremgangsmåde:
1) Brun kyllingen til den får farve i kokosolie og tilsæt æggene. Steg til æggene er 'scrambled'. Tag kylling og æg af panden og gem til senere.
2) Skær alle grøntsagerne i mindre stykker og varm dem igennem på panden.
3) Tilsæt kylling og æg sammen med peanuts og wok sauce. Varm kort igennem og servér straks.


6 kommentarer:

  1. lækkert ser det ud! Jeg har taget en ny 7 dag's udfordring op, skal du være med?;) Har besluttet at jeg i de næste 7 dage skal droppe alle mine "hygge mellemmåltider"...
    Så jeg vil forsøge mig med fløde i kaffen!? Det skulle ihvertfald mætte.. puha.. bare tanken. Men 7 dage, det er til at overskue :)
    - Maja

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maja,

      Jeg har godt læst med hos Tatjana og overvejer da også at forsøge at smide min snacks ud for at smide kiloene, men... kokosolie i min the er ikke lige en tillokkende tanke, så vil jeg hellere have kerneknækbrød og ost.

      Det bliver ikke lige fra i dag, men overvejer det og måske jeg er klar senere på ugen. Men du har helt ret - 7 dage skulle være til at overskue, selv om jeg virkelig nyder mine søde alternativer og snacks...

      Lad mig endelig høre, hvordan det forløber hos dig.

      - frk. sveske

      Slet
  2. Fair nok! Ved heller ikke om jeg "gennemføre", men nu giver jeg det en chance! Jeg spiser ofte mellemmåltider uden rigtig at være sulten.. Ha ha tanke om kokos olie e min the skrammer også mig, men måske det alligevel kan fungere hvis det bare er for en periode!? Du ved, ligesom med korn? :) Det endte jo meget godt..
    - Maja

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du har helt ret. Overvejer det bestemt også, men mandage er bare ikke gode 'starter'-dage for mig.
      Har også leget lidt med tanken om 7 dage uden mælkeprodukter, men ville nok hoppe med på den her først...
      - frk. sveske

      Slet
    2. Jeg er med på at køre mælke fri periode, på et tidspunkt!Det bliver en kæmpe udfordring for mig, og det bliver ihvertfald ikke lige nu:)
      Jeg sidder netop nu og drikker kaffe med fløde.. uha.. kan godt mærke at jeg synes det er svært, men giver det klart et forsøg! Håber du får lyst til at hoppe med på de 7 dage, måske fra i morgen;)..
      God mandag til dig.

      Slet
    3. Hej Maja,
      Ih, hvor du lokker - men det er dejligt ;-) Jeg er godt i gang med overvejelserne og de mentale forberedelser - det strider lidt (læs: meget) imod, at jeg altid har spist mange måltider og mellemmåltider - gerne 5-6 stykker i alt, så at skulle ned på 3 og drikke the med kokosolie... puha...
      Men total sejt, at du har taget udfordringen op! Ikke umuligt, jeg snart følger efter.
      - frk. sveske

      Slet