mandag den 21. maj 2012

chokoladesmoothie II


Til morgen skød jeg en ny uge i gang med denne lækre cremede chokoladesmoothie. Jeg ændrede lidt i den chokoladesmoothie, jeg tidligere har blogget, så I får lige endnu en version her.

chokoladesmoothie II
(1 pers.)

½ frossen banan
½ moden avocado
2 dl soyamælk (eller anden væske)
saft af ½ appelsin
1 scoop proteinpulver med chokoladesmag
2 spsk raw kakaopulver
1 spsk Sukrin
1 spsk kanel
1 bg past æggehvider
2 spsk Udo's Choice

fremgangsmåde:
1) Skær bananen og avocado i mindre stykker og kom i blenderen sammen med proteinpulver, kakaopulver, kanel, appelsinsaft og soyamælk. Blend til klumperne er væk.
2) Tilsæt æggehvide og olie og blend yderligere 10 sek.
3) Hæld i et stort glas og servers straks.

Smoothien er skøn, men den kan desværre ikke holde mig mæt indtil frokost. Jeg er ved at udtænke, hvad jeg kan supplere med for at opnå øget mæthed. I dag måtte jeg have lidt mandler og tørrede gojibær som formiddagssnack. Det er egentlig okay, men værre er det, at sulten (/ lækkersulten) forfølger mig resten af dagen... Det er ikke optimalt. Måske et æg on the side ville gøre det - eller har du et bedre bud?

Hvad starter du gerne din dag med? - smoothie? mælkeprodukt med drys? pandekager? omelet?

P.S. En halv portion (undtagen proteinpulveret) af ovenstående opskrift fungerede perfekt som snack efter dagens workout ;)

8 kommentarer:

  1. Hej frk sveske!
    Hvor er det godt at have dig tilbage igen! Der har været så tomt på din blog...

    Jeg ville heller ikke kunne holde mig mæt på en smoothie - og slet ikke med banan i. For mig gælder det om at få meget fedt og lidt protein. Morgenmaden er det bedste måltid på dagen, synes jeg. Kan glæde mig til det allerede når jeg går i seng om aftenen, hihi.
    Her er et par eksempler... Spiser aldrig det samme mange dage i træk.
    Kogte æg (eller spejlæg), hanegalspegepølse, mayonnaise og lidt grønt.
    Omelet med grønt/ost og en rest fisk/kød.
    Hytteost med kokosdrys, rabarberkog og en ordentlig skvæt olie.
    Rester fra aftensmaden.
    Kernekiks/knækbrød med tykt lag smør og havartiost.
    Hanegalpølser/bacon og røræg med stegte tomater er også altid godt.

    Håber du fik en god start på ugen, selv om du ikke er til mandage. Min blev nydt i haven/på terrassen:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rosa,
      Dejligt, at være savnet ;)

      Er det bananen, som gør det? Troede ikke den ville køre blodsukkeret så meget op i kombination med protein og olie, men men...
      Morgenmaden er også min favorit og proteinpandekagerne er mit hit pt. Det er virkelig en lækkerbisken at se frem til ;)
      Lækre morgenmadsforslag du kommer med. Nu overvejer jeg allerede, hvad der skal på menuen i morgen tidlig ;P

      Skønt at kunne nyde den i det lækre solskin. Jeg har ikke været meget ude i dag. Dagen er gået med det sædvanlige - arbejde, træning og mad. Heldigvis er der dømt afslapning på sofaen nu og indtil sengetid.

      - frk. sveske

      Slet
  2. Hej frk Sveske!
    Nu skriver du 1 scoop protein, men hvad er det i spsk ? :)

    Mvh Sophie

    SvarSlet
  3. Hej Sophie,

    Jeg vil tro det er 2-3 spsk. Mit 'scoop' svarer til 30 gram.

    - frk. sveske

    SvarSlet
  4. Jeg synes et blødkogt æg om morgenen er en god måde at få protein og mæthedsfornemmelse på en let og lækker måde. Det bruger jeg i hvert fald tit selv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sommer,
      Jeg er også rigtig glad for æg om morgenen. Æg på alle mulige måder - de er derfor røget i en gang proteinpandekager i dag ;-)
      Ha' en dejlig tirsdag.
      - frk. sveske

      Slet
  5. To spejlæg med et glas skummetmælk "on the side" er nok til at holde mig mæt fra 7 til omkring 12 tiden, det kommer dog an på hvad tiden bliver brugt på :) Jeg tror at det er vigtigt både at få protein og fedt om morgenen, da jeg også oplever at min sult gnaver hurtigere, hvis det er et glas proteindrik, som kun har højt proteinindhold, frem for mine æg der har et naturligt "højt" indhold af både fedt og protein, jeg får til morgen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lea Louise,
      Morgenmaden er også mit vigtigste måltid og der skal fedt og protein til for at holde mig mæt. Æg i alle mulige former er også min favorit.
      - frk. sveske

      Slet