onsdag den 9. maj 2012

start dagen med proteiner & chokolade


Dagen i dag har jeg netop skudt i gang med en lækker chokoladesmoothie fyldt med proteiner. Jeg har taget udgangspunkt i Tatjanas Chokoladesmoothie.
Jeg er rigtig glad for den fyldige smag af kakao og KANEL - jeg elsker kanel og jeg ved ikke, hvorfor jeg aldrig har tænkt på at tilsætte det til proteinpulveret*, som jeg endnu ikke har fundet en smagsvariant af, der ikke smager kunstigt. Smoothien har desuden en skummende konsistens (skyldes måske æggehviderne?) og er perfekt til at nyde med sugerør ;-)
*Proteinpulveret i dagens smoothie er blot fra kærestens bøtte oven på skabet, men jeg vil gerne snart afprøve Sunwarriors lækre produkter.
Prøv den til morgenmad eller som post-workout snack.

Jeg lavede min smoothie således:

chokoladesmoothie
(1 pers.)

1 frossen banan
1 scoop proteinpulver med chokoladesmag (= 30 g)
2 spsk god kakaopulver (jeg brugte raw)
1 spsk kanel
2-3 dl mælk (ko-, soya-, mandel- eller rismælk)
evt. sødemiddel (hvis proteinpulveret ikke er sødet)
1 bg past. æggehvide
2 spsk olieshot eller hørfrøolie (jeg tilsatte min Udo´s Choice)

fremgangsmåde:
1) Skær bananen i mindre klumper og kom i blenderen sammen med proteinpulver, kakopulver, kanel og mælk. Blend til klumperne er væk.
2) Tilsæt æggehvide og olie og blend yderligere 10 sek.
3) Hæld i et stort glas og servers straks.

Velbekomme!



5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Hej Maria,
      Den var virkelig også overraskende lækker!
      Næste gang skal jeg dog have suppleret med lidt ekstra ved siden af for længere mæthed (erfarer jeg nu ;-P ) - måske yndlings spejlægget med ost ;-)
      - frk. sveske

      Slet
  2. Hov kunne være det var en god ide, jeg har noget nupo pulver med kakao smag til at ligge der skal bruges :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nanna,
      Ja, det skal da bare i en mættende chokoladesmoothie.
      - frk. sveske

      Slet
  3. Den lyder interessant, og den ser virkelig lækker ud... Mon ikke det går med proteinpulver uden smag og så bare tilsat kakao?

    SvarSlet