fredag den 2. november 2012

hjælp til restaurant i Horsens & KBH


Lige en lille forspørgsel...

Kæresten og jeg skal til Horsens og se Plagiat med Andreas Bo på torsdag. Inden showet vil vi gerne spise noget lækker mad i Horsens, men hvor?
Vi er meget til steaks og det må gerne være nemt at erstatte korn og stivelse med for eksempel ekstra grønt. Menu med flere retter er også skønt.

Kan du anbefale en hyggelig restaurant med lækker mad i Horsens?


Midt på måneden går turen til KBH (læs: Juhu!). Kæresten skal have opereret sine øjne med laser, så vi skal tilbringe et par aftener derovre. Det kunne være lækkert med god mad ude i byen. Sidste gang vi besøgte hovedstaden var vi på madklubben STEAK, som var en succes, men det kunne være dejligt at prøve noget andet lækkert.
Der er masser af muligheder derovre, men jeg vil gerne have et par tips. Bud på frokoststeder er også meget velkomne ;-)

Kan du anbefale en hyggelig restaurant med lækker mad i KBH?


15 kommentarer:

  1. Tag en tur på "Oksen" i Horsens - den har vi efterhånden været på mange gange ... deres bøffer er fantastiske .. salatbaren overvældende .. og hvis I får lyst er deres brunch virkelig lækker :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sanne,
      Tak for tippet - det var faktisk også en af dem, jeg faldt over, da jeg googlede Horsens i går... En god steak og salatbar, UHM!
      God weekend.
      - frk. sveske

      Slet
  2. Ja i skal helt sikkert vælge Oksen i Horsens. Deres Queen og King mørbradbøffer er simpelthen så gode og møre, de kan næsten tykkes med øjenvipperne ;)
    Jeg er normalt ikke så vild med bøf, men deres er en fornøjelse at spise, og så kommer der en lækker stor klat hvidløgssmør på toppen. Mums. (kan selvfølgelig vælges fra)
    Når man spiser der er salatbar incl. Og den er rigtig god. Desuden har de også dagen suppe incl. i prisen.

    Men man skal huske at bestille bord i ordentlig tid, for der er tit optaget, især hvis der sker ting i byen.

    Kbh. Ved jeg intet om ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe,
      Jeg er overbevist, det bliver vist Oksen i Horsens i næste uge og bordet bookes med det samme.
      Tak for din dejlige anbefaling.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  3. Er generelt glad for madklubbens restauranter eller cofocos.
    Skal I have mere steak kunne I overveje at tage på Oubæk. Kan desværre ikke anbefale Retour Steak på grund af den dårlige akustik.
    MASH serverer også en god steak.
    Oysters & Grill er også god og serverer lækre bøffer og lækker skalddyr.
    Earlybird.dk har fine tilbud på dagen på rimelige restauranter.
    Er I også til asiatisk kan vietnamesiske Le le anbefales. Singaporeanske Namnam. Japanske Kung Fu Izakaya Bar. Thailandske Wokshop.
    Nimb Bar N Grill serverer også god mad.
    Værnedamsvej har generelt gode restauranter på hele strækningen.
    Har hørt meget godt om Manfreds, men har ikke prøvet det endnu.
    Ligeledes med Pony, som er Kadeaus lillesøster med en 4 retters menu til 400 kr.

    Le le har en lille frokostrestaurant, som serverer fin mad. Aroii, som er Kiin Kiins lillesøster serverer også lækker thaimad - både til frokost og aftensmad.

    Det var lige lidt af det jeg kunne komme i tanke om, sådan en fredag morgen. Glæder mig til at høre, hvad I valgte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Suh,
      Det var ikke så lidt af valgmuligheder - dem skal jeg vist lige tjekke ud online i weekenden.
      Mange tak for tips ;-)
      God weekend.
      - frk. sveske

      Slet
    2. Du får meget at lave, men det er heldigvis med noget godt i vente!

      Slet
    3. Ja, det er dejligt med input fra alle jer derude, så jeg ved, stedet er 'godkendt' ;-)
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  4. Hvis I ønsker menu med flere retter, kan Kai anbefale "Munken" De laver virkelig lækkert mad. Måske ikke så meget steaks, men generelt rigtig lækker mad og hyggelig stemning med masser af stearinlys :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kai = jeg. Længe leve mobilen ;-)

      Slet
    2. Hej Frk. Struds,
      Valget i Horsens er faldet på Oksen, men tusinde tak for dit input.
      God weekend
      - frk. sveske

      Slet
  5. Frokost anbefaler jeg Les Trois Cochons på værnedamsvej. Der er virkelig hyggeligt og rigtig lækker fransk mad, og det er overordentligt rimelige priser! Og Schønnemanns - smørrebrød af allerbedste kvali. Er I til sushi, er Letz og Sticks'sushi mine favoritter.

    Aften - ja udvalget er STORT, så det kommer an på hvad I er til.
    Nogle af mine favoritter:

    Fiskebaren i Kødbyen
    Fishmarket ved Kgs Nytorv
    Nyhavn 14, virkelig skønt italiensk, ved Nyhavn
    Tire Bouchon i Teglgårdsstræde (mega hyggelig fransk vinbar m god mad - østers og især riletten, uhmmmm!)
    Geist ved Kgs Nytorv

    Rigtig god tur til både Horsens og Kbh! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maiken,
      Det lyder meget fiske-præget, men jeg kigger lige nærmere på deres menukort i weekenden. Uh... elsker restaurantresearch og skønt, når der er booket og en lækker oplevelse at se frem til.
      Tak for dine anbefalinger.
      God weekend.
      - frk. sveske

      Slet
  6. Bistro Pastis i Gothersgade er en af mine favoritter og ellers vil jeg give en stemme til LêLê på Vesterbrogade, som vist er blevet nævnt allerede :)

    Tony's i Havnegade er også dejligt. Det er italiensk men man kan sagtens spise kornfrit.

    Spændende med øjnene. Gid jeg turde... :-/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Søde Jane,
      Ja, du har vist tidligere nævnt Bistro Pastis også - jeg må lige lave lidt research på alle de gode bud herfra i weekenden. Nu er Oksen i Horsens i hvert fald booket.
      God weekend.
      - frk. sveske

      P.S. Det er virkelig spændende - glæder mig helt vildt til hans reaktion efterfølgende, da forandringen må være enorm. Han bruger nemlig hverken linser eller briller i dag...

      Slet