fredag den 9. november 2012

'oksen' & andreas bo


(billedet er lånt på nettet)

I går var kæresten og jeg på endnu en skøn date. Turen gik som tidligere skrevet til Horsens, da jeg havde givet kæresten to billetter til 'Plagiat' med Andreas Bo i fødselsdagsgave i junimåned. Showet startede kl. 20, så forinden havde jeg booket bord på Restaurant Oksen på jeres opfordring.
Oksen skuffede bestemt ikke. Konceptet minder meget om Jensens Bøfhus og Bones, men dens stemning falder meget ved siden af - på det gode måde. Lokalerne er rigtig hyggeligt indrettet og stemningen dejlig afslappet. Betjeningen sød og maden... lige i øjet. Vi bestilte begge oksemørbrad med bearnaise - dog i størrelse XL (læs: 400 g) til kæresten og queen size (læs: 200 g) til undertegnede. Jeg kan til stadighed blive forundret over de mængder kød, som han kan fortære - men der skal jo proteiner til at holde på muskelmassen ;-)
Vi fik begge en virkelig veltillavet steak med sprød stegeskorpe. Bearnaisen har jeg fået bedre, men med en god klat hvidløgssmør på toppen af bøffen sammen med tilhørende salatbar var retten helt hjemme.

Turen gik efter middagen til Horsens Ny Teater, hvor Andres Bo gik på scenen med sit show 'Plagiat' kl. 20. Forinden havde jeg været spændt på at se, hvordan han ville lave sit show. Der er jo ingen tvivl om, at han er en mester ud i at karikere personer og han åbner da også med en sag, der hylder ham selv som mesteren. Men hvordan laver han så et show, for at 'bevise' den påstand?

Showet var en blanding af gode plagiater på kendte danskere (læs: juhu!) og nogle bygget op omkring hans egen eller opdigtede (livs-)historier. Her var vi begge klart mest begejstret for de rene plagiater, altså hans imitation af kendte danskere, som også er det, vi kender ham for.
Særligt huskes startsketchen med en joke af meget pervers karakter fra Casper & Franks show, som han førte tilbage til 00'erne, 90'erne etc. samt plagiat af stand-up'erne (læs: der ligger mit humor-hjerte nær) - Anders Matthesen, Mick Øgendahl og Jan Gintberg. Sidstnævnte med megafon og i ægte udkantsdanmark-stil. Rengøringsdamen fra lufthavnen kom heldigvis også på scenen og ikke mindst ekstranummeret var lige i øjet med hans karikatur af Villy Søvndal, som ambassadør for showet i både tysk og engelsk udgave - 'the ice is melting at the poles...'

Stukturen i showet kom med kombinationen af og opdelingen i flere sketches - af forskellig længde - til at virke en smule rodet. Men men stemningen var rigtig god og vi gik begge hjem med ondt i kinderne af de kæmpe grin han leverede fra scenen, som i sidste ende overskygger alt.

2 kommentarer:

  1. I er så gode til at tage til sådan noget! Det synes jeg er sejt.

    PS: Prøver tit at kommentere om aftenen fra min iPhone, men det kan ikke lade sig gøre. Jeg ved ikke, om det bare er min spassertelefon, der driller... (det skulle ikke være første gang). I stedet plejer jeg at telepatere kommentarerne til dig, men jeg er i tvivl om, om de når frem.. ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Jane,
      Det er vi måske. Jeg er ret vild med de der grin live og det er bare gode gaver at give og få i min optik.
      Date med kæresten prioriteres højt, når vi er så meget adskilt.
      Skønt med telepatiske beskeder - jeg sender også tit dig en tanke i løbet af min dag :-)
      Håber ikke, du er i tvivl om, hvad du og din blog har betydet og betyder for mig :-)
      KH
      - frk. sveske

      Slet