tirsdag den 27. november 2012

simpel grønkålssalat med ristede mandler


Knasende sprød grønkålssalat blev tilbehøret til en gang godt krydret Chicken Masala, kreeret af kæresten søndag aften. Kombinationen var langt bedre end ventet. Dressingen på salaten gik virkelig godt til den krydrede masala. Desuden var jeg vild med kålens sprødhed - jeg tror ikke, jeg tidligere har fået rå grønkål.

simpel grønkålssalat med ristede mandler

ca. 250 g grønkål
saft af ½ appelsin
saft af ½ citron
1 spsk agavesirup
1 håndfuld ristede mandler

fremgangsmåde:
1) Skyl og rens grønkålen grundigt før den snittes meget fint.
2) Bland appelsin, citron og agave til en dressing, som hældes over kålen. Den må gerne trække før servering.
3) Hak mandlerne groft og drys over salaten før servering.


Velbekomme!

4 kommentarer:

  1. Mmm jeg elsker elsker rå grønkål, jeg laver det gerne med en dressing af æblecidereddike, den passer super godt sammen med grønkålen, mmm og så Chicken masala - lækker aftensmad i fik jer :-)

    kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria,
      Ja, det blev en lækker aftensmad, selv om det var småt med idéerne forinden ;-)
      Jeg har stadig grønkål, så måske der skal lidt æblecidereddike i dressingen næste gang/ i aften...
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Lækkert med mandler sammen med grønkålen! Det må jeg prøve næste gang, der er grønkål i årstids-kassen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlie,
      Ja, det skal du da afprøve. Det er i hvert fald en lækker og sprød salat, hvor de ristede mandler giver god smag.
      KH
      - frk. sveske

      Slet