søndag den 20. maj 2012

my (food) weekend in pics










I har nok opdaget, at der har været lidt stille på bloggen i denne weekend. Jeg har nemlig været i UK hos kæresten, skønt! Vi har brugt det mest af weekenden på hygge og afslapning i Norwich.

Her fik I lige et kik på lidt af det, jeg har nydt i weekenden, der skal dog tilføjes yderligere lidt chokolade + is og en gang knap så tilfredsstillende tapas. Sumo salad blev vores frokoststed både fredag og lørdag. Det var virkelig et lækkert koncept og gjorde det nemt at komme uden om de mange sandwich og muffins, som ellers præger 'mad-billedet' i UK.

Det har ikke været det store problem at komme uden om kornet. Kartoflerne severet til den lækre steak blev for mit vedkommende også erstattet med en lækker salat. Jeg kan tydeligt mærke, at sukker vil have mere sukker - men så er det jo godt nok, at hverdagen vender tilbage igen i morgen.

Har du haft en dejlig Kristi Himmelfarts-miniferie?

6 kommentarer:

  1. Velkommen hjem!:-)

    Det ser ud til, du har fået dejlig mad, får virkelig lyst til bernaise!

    Arbejder din kæreste fast derovre, eller har I en tidshorisont på, hvornår han kommer hjem? Det må være lidt svært at være så meget adskilt, jeg synes, det er slemt nok, at min er væk 2-3 dage i ugen.

    Kh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Trine,
      Tak skal du have.
      Det har været lækker mad - specielt aftensmaden i går, for den bearnaise er den bedste, jeg har fået længe. Vi var begge ret overbevist om, at den var hjemmelavet - så bliver det ikke bedre! Og bøffen var grillet over træ, så den smagte af bål - det er sjældent. Virkelig lækkert ;-)
      Ja, det gør han. Vi har en tidshorisont der siger foråret 2013, så der lige et års tid. Uden tvivl - det er svært og hårdt til tider. Der er meget savn, men det er dejligt at se frem til en hverdag sammen 'for good'. Jeg forsøger at nyde det, når jeg er selv.
      Ja, det ville jeg synes, var luksus ;-) men det kommer jo an på, hvad man holder det op imod. Hvad laver han? Er der så ikke udsigt til, at du får ham hjem 'for good'?

      KH
      - frk. sveske

      Slet
    2. Uhm, det lyder bare alt for skønt! Igen ville jeg lidt ønske, jeg var til bøffer. Men fisk og kylling kan vel også grilles over træ:-)
      Det er selvfølgelig lidt længe, men det er alligevel nemmere, når man har en tidshorisont, så er det altså lidt mere overskueligt.
      Men jeg kan godt forstå, du glæder dig til at få en "rigtig" hverdag sammen med
      ham! Man bliver jo også bare nødt til at få det bedste ud af det, og der er da også nogle fordele ved at være græsenke:-)
      Min kæreste pendler pt. til København, hvor han arbejder 2 dage i ugen i den virksomhed, han har fået fuldtidsjob i fra juli/august (han er pt. ved at færdiggøre sit speciale), så det er en ret kort udsigt til at få ham igen, fordi vi jo flytter sammen deriver omkring 1. august. Til gengæld skal han arbejde mellem 60-70 timer ugentligt, så jeg kommer såmænd ikke til at se ham så meget mere, haha:-)

      Men jeg får jo nok også selv travlt med
      at finde mig til rette på et nyt universitet blandt nye mennesker og sådan:-)

      Kh Trine

      Slet
    3. Hej igen,

      Det var skønt. Det tror jeg bestemt, det kan ;-) Det var en dejlig og meget uvant smag, som kødet havde fået.
      Det er helt sikkert nemmere at affinde sig med, når der er sat en tidshorisont på. Jeg glæder mig rigtig meget til en hverdag med ham. Jeg forsøger dog at nyde græsenke-tiden og det er nemmere nogle dage end andre.
      Okay, det forklarer hvorfor I rykker til hovedstaden. Puha, det er mange timer, men er min kæreste så heldig at få arbejde herhjemme bliver det højst sandsynligt også mange timer, men bare det at kunne se ham dagligt vil være SKØNT!
      Ja, det bliver da en omvæltning med nyt universitet. Er det jounalist, du læser? Men glæd dig. København er en super-fed by, som jeg virkelig tit savner. Det er bare ikke det samme herude i provinsen ;-) Heldigvis skal kæresten og jeg snart på forlænget weekend derovre, så jeg lige kan få stillet mine abstinenser.

      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Velkommen hjem.. Sikke noget dejlig mad du har fået!:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maja,
      Mange tak.
      Det har været en skøn weekend - men nu er det mandag :( Hmm... Mandag er bare ikke min dag...
      God start på en ny uge til dig :)
      KH
      - frk. sveske

      Slet