søndag den 27. maj 2012

ugens træning #1

Idéen til dette indlæg er tyvstjålet fra Trine, som blogger på Det sunde liv, men det er lavet på hendes opfordring. Måske I også vil finde det interessant med et kik i min trænings-dagbog?

Trods sommervarmen og aflyste hold i fitnesscentret har jeg haft en god træningsuge.

mandag: 20 + 20 min. cardio*. 20 min. styrketræning af ryg/ biceps

tirsdag: 45 min. cardio. Mave og ryg på bold

onsdag: 20 + 20 min. cardio. 20 min. styrketræning af bryst/ triceps

torsdag: træningsfri og besøg hos fys'en

fredag: 45 min. cardio. Mave og ryg på gulv

lørdag: 20 + 20 min. cardio. 40 min. styrketræning af ben/ ryg

søndag: 12 + 30 min. cardio. 30 min. styrketræning af bryst/ triceps

*dvs. 20 min cardio som opvarmning før styrketræning og 20 min cardio at slutte af på

Træning på 6 ud af ugens 7 dage er super tilfredsstillende. Mit mål er minimum 4 gange træning i løbet af ugen, men det har bare været en uge med plads til og behov for at blive rørt. Min træning hjælper mig i kampen mod overspændte muskler og smerter, da det sætter gang i blodgennemstrømningen. Jeg har godt nok været øm i vævet oven på turen hos fys'en i torsdags, men i dag på tredjedagen er det klart i bedring.
Til gengæld vralter jeg som en gås oven på gårsdagens bentræning - hvorfor skal det gøre SÅ nas i dagene efter sådan en omgang? (note til mig selv: måske det har noget at gøre med, at jeg ikke lige får/ har bentræning på programmet hver uge).  På den anden side, så virker det, når musklerne kan mærkes efterfølgende. Det er tegn på, at de er ved at reparere sig selv og vokse sig stærkere og større :-)

4 kommentarer:

  1. Yay, et godt indlæg! Er vild med indblik i andres træningsrutiner.
    Og det er sejt gået med al træning, trods det bøvl din krop byder dig! Det er fedt, du kan motivere di til styrketræning på maskiner, det dur jeg slet ikke til, men jeg gad godt! Jeg kan højst underholde mig selv 5 km på løbebånd, så er det det.
    Når du dyrker cardio, er det så på stepmaskinen?
    Kh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hey Trine,
      Vidste det ville falde i din smag.
      Jeg er selv ret imponeret over min træningsuge, men men det er ikke standarden for hver uge. Nu kommer de på bloggen i hvert fald, så I kan kigge med ;)
      Det har virkelig også hold hårdt at komme i gang med det styrketræning og normalt er står den jo på step tirsdag og pump onsdag, så der er ekstra styrketræning på programmet i denne uge. Har fundet frem til, at instruktøren har ondt i ryggen :S, så hvornår jeg igen kommer ind og svede til step og pump må stå hen i det uvisse desværre! :(
      Min cardio er typisk på ArcTrainer (hvor man løfter knæene op som i knæløft og kører rundt lidt som på crosstraineren, armene er ikke med) og den klassiske crosstrainer.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Har du overvejet at prøve yoga? Bodyflow hvis du træner i fitnessdk? Begge dele kam varmt anbefales.. Især hvis du har skader! Ja og så er det en træningsform hvor der er mulighed for, at opnå en indre ro.. Den kan ci vidst allesammen godt have gavn af engang imellem;)
    God pinse
    - maja

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maja,
      Der er desværre ingen yoga i mit lille center. Her ude i provinsen må vi nøjes... Bestemt kunne det nok være gavnligt på alle mulige måder, men jeg er ikke lige pt opsat på at betale dyre summer for det på aftenskole, som så ville komme oven i mit kontingent til fitnesscentret.
      KH
      - frk. sveske

      Slet