lørdag den 29. oktober 2011

sukkerfri æblecrumble


Med udgangspunkt i denne lavede jeg i sidste weekend en sukkerfri variant, så kagen kan nydes med lidt (læg: meget bedre for mit vedkommende - min krop har det bare bedst uden det der sukker) bedre samvittighed. Den blev rigtig lækker, dog er crumblen lidt mindre sprød, men det giver den lige et ekstra pift med de bagte mandler. De giver rigtig god smag. Prøv den.

sukkerfri æblecrumble

5 store æbler

dej:
50 g mel
50 g havregryn
50 g margarine
50 g Sukrin (sukkererstatning uden kcal)
50 g mandler

fremgangsmåde:
1) Skærl og skær æblerne i tynde både.
2) Fordel dem i et ovnfast fad og drys med kanel.
3) Smuldr margarinen ud i mel og havregryn til det ligner revet ost.
4) Hak mandlerne groft og tilsæt dem sammen med Sukrin til melblandingen.
5) Fordel crumbledejen over æblerne.
6) Bag kagen i ovnen ved 200 grader i ca. 45 min.

Servér kagen lun og gerne med en klat skyr eller lignende til.

2 kommentarer:

  1. Hvor køber man sukrin - og hvad er prisen? Det lyder umiddelbart ret smart bare at kunne erstatte sukkeret! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej,
      Sukrin er genialt - når man vender sig til smagen, der er mere 'kold' end sukker ;-)
      Jeg køber det typisk online her: http://www.naturoghelse.dk/shop/sukrin-500-g-4583p.html, da det er billigere end i min helsekostforretning. Det fåes typisk i helsekosten til kr. 69.
      - frk. sveske

      Slet