fredag den 28. oktober 2011

sukkerfri banankage med cacao nibs





I sidste uge, hvor jeg havde kæresten hjemme blev der hygget lidt ekstra - hvilket betød, jeg fik afprøvet denne sukkefri banankage, som var på min 'to try'-liste. Opskriften er fra sukkefrikager.dk. Jeg tilføjede dog lidt af mine nyindkøbte cacao nibs.

sukkerfri banankage med cacao nibs

130 g mel
70 g ISIS Perfect Fit
1 vanillestang (kornene)
3 æg
2 tsk. bagepulver
2-3 bananer
2-3 spsk. skummetmælk
Evt. 20 g cacao nibs

fremgangsmåde:
1) Pisk æggene luftige med vanillekornene.
2) Bland mel, Perfect Fit og bagepulver.
3) Mos bananerne med mælken.
4) Bland skiftevis de tørre ingredienser og bananmosen i æggene - forsigtigt.
5) Tilsæt evt. til sidst cacao nibs.
6) Bag kagen i en sandkageform beklædt med bagepapir ved 185 grader i ca. 45 min.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar