fredag den 11. maj 2012

dag 2 uden snacks

morgenmad:
2 spejlæg med havarti ost og 1 sk. kernebrød med smør

frokost:
5 kyllingedeller, lidt bagt peberfrugt, grønne bønner og dip af
2 spsk græsk yoghurt 10 % + 1 tsk rød pesto

aftensmad:
1½ cheeseburger af oksekød på broccoli 'fritte'
+ gulerødder og agurk i stænger

Puha, dag 2...

Dagen i dag har været en af de dage, hvor man bare får det forkerte ben ud af sengen (læs: jeg sov over mig for første gang i flere år). Derfor blev morgenmaden af den hurtige slags. For at være sikker på mæthed, tog jeg en måleske HUSK i et glas vand sammen med mine øvrige kosttilskud før morgenmaden. Og jeg var mæt helt til frokost klokken et, det var altså fem timer efter min morgenmad. Kunne godt have ventet med frokost, men skulle videre fra arbejde til lidt ærinder og derefter fredagens træning.

Jeg var rigtig glad for, at jeg havde flere gøremål i eftermiddag, for det går mig virkelig følelsesmæssigt på, at jeg ikke 'må' snacke. Min eftermiddagssnack har nok tidligere været min forkælelse og belønning. Lysten til en 'sød' snack er belastende stor, men det er psykisk, for jeg er jo ikke sulten.
Det er angstprovokerende at undvære snacks - langt mere end det var at udelukke kornet. Jeg har faktisk overvejet at droppe det hele i dag, men håber det bare er en af de mindre gode dag. Jeg er kommet igennem den og klar på endnu en dag. Weekenden bliver ikke nemmere, men der jo 'bufferen' og det kan være, den bliver 'nødvendig'.

Det er rart at vide, at I derude følger med og det gør det nemmere at holde mig selv op på at gennemføre udfordringen. Endnu en dag venter i morgen og det er lørdag, så det skal nok i sig selv give en bedre start på dagen ;-)

Godnat!

8 kommentarer:

  1. SÅ stærkt at du stod i mod trangen.
    Imponerende som du arbejder med dig selv.
    Jeg synes, du skal finde en belønning at rose dig selv med (som ikke har noget med mad at
    gøre:-)), for det fortjener du virkelig!:-)

    Kh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Trine,
      Tak for rosen.
      Jeg er glad for den proces, jeg er inde i og skal nok finde den rigtige vej for mig.
      I dag har bare været 'mig mod udfordringen', håber det bliver 'mig med udfordringen' igen i morgen ;-)
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Jeg er enig med Trine! Så sejt at du kom igennem uden at falde i ! Jeg hepper SÅ meget på dig:) !!
    Sov godt..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maja,
      Tak for de søde ord.
      Skønt at vide, mine fantastiske læsere hepper fra den anden side af skærmen. Det giver mig måske gevinst i sidste ende :-)
      Godnat.
      - frk. sveske

      Slet
  3. Mmmmm.... Broccoli-fritte lyder yderst lækkert ;-) Kommer der en opskrift? "Be' om, TAK"

    SvarSlet
    Svar
    1. Opskrift er på vej...
      De er nemlig lækre ;-) og nemme! Hvilket er et stort plus i min bog.

      - frk. sveske

      Slet
  4. Hej

    Nu har jeg fulgt dine dags billeder i et stykke tid.
    - Med stor glæde :)
    Men jeg tænker bare på om der nok energi i det du spiser? Hvis du også træner osv? Det ser nemlig ikke ud af ret meget. Hvor mange kalorier vil du skyde på du spiser om dagen?
    Jeg har selv prøvet at spise samme mængder som på dine billeder, men føler bare ikke at det mætter nok og må ofte spæde til med lidt grøntsager og lidt mere kød?

    Jakob

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jakob,

      Velkommen på bloggen ;-)
      Dejligt, du har glæde af min maddagbøger.

      Jeg har okay energi i løbet af dagen. Har ikke lige noget bud på antallet af kalorier. Kan dog sige, at mine billeder ikke altid afspejler hele den portion jeg indtager, blot hvad jeg spiser. Men forsøger at notere det under billedet, hvis jeg fx har spist en halv portion mere som til aftensmaden her på dag 2.

      Jeg tror ikke bestemt, du som mand skal/kan indtage større mængder kød og grønt og fedt, for at gå energi og mæthed hele dagen. Det stabile blodsukker er så vigtigt med 'kun' 3 måltider.

      Håber, mit svar kan hjælpe lidt.

      - frk. sveske

      Slet