tirsdag den 15. maj 2012

dag 6 (næsten) uden snacks

morgenmad (kl. 6.00):
2 spejlæg med havarti ost, 2 chorizo brunchpølser 
+ agurk og tomat i skiver

frokost (kl. 13.00):
2 quinoamuffins (opskrift på vej) og rucolasalat med spirer, artiskokhjerter,
½ avocado, agurk, tomat og soltørrede tomater

dessert:
1 sk. kernebrød uden mel + emmentaler

eftermiddagssnack (kl. 16.00):
ca. 10 g mørk raw chokolade

aftensmad (kl. 19.00):
ovnbagt peberfrugt med krydret oksekød gratineret med havarti ost, sprød broccolisalat
med nødde-chili creme (opskrift på vej) + emmentaler
(jeg spiste en halv portion mere end den på billedet)

aftensnack (kl. 21.30) Ups!:
ca. 10 g mørk raw chokolade
Ugen uden snacks er snart gået - en dag tilbage...

Jeg kom ikke helt igennem dag 6 uden snacks. Jeg har hele dagen haft en slem spændingshovedpine på grund af min overspændte nakke/ skulder, så trangen til chokolade var så stor, at jeg overgav mig til et enkelt stykke inden dagens step-time. Det var en rigtig fed time i dag og jeg hænger ikke længere i bremsen. Jeg var ellers lidt nervøs for, at jeg har kommet bagud, da jeg ikke var der i sidste uge. Det var ikke tilfældet og jeg fik givet en max gas.

Sen træning betød sen aftensmad og jeg havde egentlig ingen plan - ud over at lave noget ud fra køleskabets indhold. Der er det bare skønt med en 'to try'-liste som inspiration og jeg fik derfor lavet en ny version af broccolisalat, som jeg nok skal blogge opskriften på hurtigst muligt.

Godnat!

2 kommentarer:

  1. ØV med hovedpinen
    Har fuldt med med ikke skrevet - men jeg synes faktisk du har klaret det rigtig godt.
    Jeg stadigvæk sådan 90 % snackfri- er snackfri derhjemme...
    Men jeg har udfordringen med at være på besøg ; der er DET godt nok svært at slet ikke spise noget til eftermiddagskaffen -Himler lidt)

    SvarSlet
  2. Hej Henriette,

    Dejligt at høre ;-)
    Flot gået... jeg har den min periode på vej og dermed er udfordringen større for mit vedkommende. Derfor er den heller ikke helt gået i dag ;-) Jeg har gjort et forsøg og er blevet klogere.

    - frk. sveske

    SvarSlet