onsdag den 16. maj 2012

dag 7 (næsten) uden snacks

morgenmad (kl. 6.20):
2 spejleæg med havarti ost, 2 chorizo brunchpølser + ½ rød peberfrugt

formiddag (kl. 10.00):
1 krus yogi the med ½ tsk. kokosolie

frokost (kl. 13.00):
1 quinoamuffin, ½ peberfrugt med krydret oksekød og havarti ost og sprød broccoli 
med nødde-chili creme + 2 stænger emmentaler

eftermiddag (Ups!):
ca. 2 spsk nøddecreme

aftensmad (kl. 18.30):
omelet af 2 æg og 1½ æggehvide med feta, artiskok, tomater, rucola og revet ost 
+ ½ agurk og 2 gulerødder

aften (kl. 20.45):
1 krus yogi the med ½ tsk. kokosolie

Udfordringens sidste dag var endnu en gang en udfordring. Jeg kunne ikke holde mit blodsukker stabilt - tror min morgenmad var for 'lille', var i hvert fald allerede sulten ved halvtolvtiden :-( Eftermiddagen lykkedes det mig derfor heller ikke at komme igennem helt uden snacks, men her spiller spændingshovedpine igen ind + min månedlige periode er på vej (det giver stadig en større lyst til søde sager - det er som om kroppen bare skal have det, når det er den tid på måneden).

Aftensmaden blev den meget nemme og hurtige version - omelet! Jeg kunne ikke finde ud af, hvad jeg havde lyst til og jeg havde ikke fået noget kød op. Heldigvis var der æg i køleskabet. Æg er tit min redning ;-)

Hvad er din redning, når der ikke lige er 'forberedt' (aftens-)mad?

I får lige en opsummering på udfordringen i morgen, for nu vil jeg i seng og blive frisk til en skøn fridag.

Godnat.

2 kommentarer:

  1. Min "redning" er de forskellige supper, som jeg har gemt i fryseren (portionsanrettet).

    Ellers har jeg det som dig - æg kan altid lige bikses sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh, det var en god idé. Jeg tror, jeg skal adoptere den. Da jeg typisk har rester fra aftensmaden med i madpakken dagen efter, er det sjældent, der er rester til fryseren også.

      - frk. sveske

      Slet