søndag den 8. januar 2012

weekend lækkerier #2 aka pandekager


Pandekager til morgenmad...uhm...
Jeg har længe haft kig på Birgitte Nymanns opskrift på pandekager - med krudt i fra 'FLAD MAVE for altid! -så enkelt er det'. Den fik jeg så afprøvet til morgen. De var gode på deres helt egen måde. Supermættende og jeg kunne slet ikke spise hele portionen, selv om den var beregnet til 1 person.

pandekager
- med protein og fiber

ca. 5 stk.

2 æg
2 dl rismælk eller sødmælk (jeg brugte sojamælk, da det lige var det, jeg havde)
1 tsk. fiberHUSK
3 spsk. fuldkornsrismel eller spelt
1 spsk. risprotein eller valleproteinpulver
evt. vand (hvis massen er for tyk)
smør til at stege i eller på slip-let-pande uden fedtstof

fremgangsmåde:
1) Pisk alle ingredienser sammen evt. med en håndmixer.
2) Bag pandekagerne i den ønskede størrelse

tip!
Pisk æggehviderne stive og vend dem i dejen, så bliver pandekagerne mere luftige.

sunde idéer til topping:
- peanutbutter og blåbær
- choko-nøddecreme og banan

2 kommentarer:

  1. Og bookmark på pandekagerne. De skal bestemt testes!

    SvarSlet
  2. Hej Jane,
    Prøv dem, de er gode og mættende.
    Velbekomme, siger jeg bare ;-)
    - frk. sveske

    SvarSlet