tirsdag den 3. januar 2012

nytår 2011/12 @london


Julegaven fra min dejlige kæreste indeholdt (som tidligere omtalt) endnu en gang forkælelse i form af to overnatninger her på Hotel Apex London Wall og fly tur/retur. Det betød vi kunne fejre nytår sammen, hvilket jeg ellers lidt havde opgivet tanken om, da han (firmaet, troede jeg) ikke kunne give/ få besked på, om han kunne holde fri. Det var en skøn overraskelse og vi havde to dejlige dage i den britiske hovedstad trods det obligatoriske regnvejr, da vi ankom om fredagen.

Oxford Street
- regnvejr, men stadig med hyggelig julebelysning

Den første aften spiste vi på Restaurant Chettinad (igen anbefalet af tripadvisor.dk). Det var nok det bedste indiske mad, jeg nogensinde har fået. Vi overvurderede vores appetit, men det skyldtes blot, at vi meget gerne ville prøve flere af de lækre ting, som de havde på kortet - der var virkelig meget der fristede. Vi startede med Mix Snack, som var pappadam og kryderede snacknødder hertil diverse cutneys, og linsedoughnuts (MUMS, siger jeg bare). Til hovedret valgte vi begge Thali, som var en perfekt mulighed for at få smagt en masse forskelligt - se bare...
kærestens Chettinad Thali
- med kylling og lam

min Veg Thali

Til maden drak vi fem diet cokes og regningen løs på £63.56 (incl. 12.5 % service). Apropos service, så var den helt i top. Tjernerne tilbød flere gange deres hjælp til menuen og advarede da også mod mængden af mad, da vi afgav vores bestilling ;-) Restauranten vil jeg helt klar anbefale.

morgenmaden nytårsaftensdag
- jeg er vild med croissanter, men spiser dem kun, når vi er på miniferie i storbyer
(hvor det vrimler med dem overalt) og vi havde besøgt hotellets træningsrum fra morgenstunden ;-)

m&m's world
= et besøg i fjendernes hus og det blev da også kun et kort visit
(uden indkøb ;-) )

grande hot chocolate @Starbucks
- et besøg her er ikke til at komme uden om

Til middagen nytårsaften forsøgte vi os igen med tripadvisor.dk, men da vi ikke er til fransk mad og ellers gerne ville have en menu mere flere retter, endte det efter lang tids søgen med, at vi ikke fandt noget den vej. I stedet var det afsted på gåben og vi endte på Steak & Co. Det var en rigtig god og anderledes oplevelse, da man selv steger sin steak færdig på den hot stone, som kødet serveres på. Det vil sige, ønsker du din bøf medium stegt, kommer den ind rød og de anbefaler så, at du skærer den i skiver og steger den kort i dit valgte smør på stenen til den er som du vil have den. Vi spiste begge mørbrad og det var superlækkert og helt vildt mørt, selv om det var lidt noget svineri med stegeriet ved bordet. Dog var det til stor underholdning, hvordan de øvrige gæster begav sig i kast med 'opgaven'.

 @Steak & Co.
- der steges bøffer ;-)

Efter den lækre mad gik turen mod Big Ben (anbefalet af den søde tjerner på Steak & Co.), men så langt kom vi ikke - for da vi nåde Trafalgar Square fortalte storskærmene at fyrværkeri-området var fyldt og lukket (1½ time før midnat). Vi tog derfor plads på Trafalgar Square med udsyn til både Big Ben og storskærmene.

Trafalgar Square
- fyldt med mennesker

fyrværkerishow
- ved Big Ben i det fjerne

fyrværkerishow
- på storskærm på Trafalgar Square

blueberry pancakes, marple syrup & bacon
- kærestens morgenmad dagen derpå
(vi holdt dog nytår uden alcohol)

Efter en gang dyr morgenmad på hotellet 1. januar 2012 gik turen hjemad for mit vedkommende, mens kæresten tog videre på arbejde derovre. Nu glæder jeg mig til han vender hjem igen - heldigvis allerede om en uge :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar