mandag den 2. januar 2012

2012

(billedet er lånt på nettet)

Rigtig godt nytår til alle jer derude bag skærmene (bedre sent end aldrig). Håber, I er kommet godt ind i 2012?

Kan I gætte, hvor jeg fejrede nytår?



2011 er slut og det var året, hvor jeg startede denne blog, hvilket jeg er meget glad for og jeg glæder mig til at fortsætte den i 2012. Jeg havde ikke regnet med, at det ville være, hvor den er i dag. Jeg er rigtig glad for den retning, som bloggen og jeg har udviklet mig i siden starten. Jeg vil gerne inspirere jer derude til et sundere liv ved at give jer et indblik i min egen jagt på et sundere liv. Mit fokus er i høj grad blevet flyttet væk fra tallet på vægten (selv om jeg langt fra kan slippe den helt) og over på den kost, jeg spiser, for 'du er, hvad du spiser'. Fokusset vil jeg holde der - jeg kan jo se, at vægten nok skal falde og finde sit leje, når jeg bruger fornuften og passer på min krop. (Julen 'kostede' kun 300 gram for mit vedkommende, hvilket jeg er ret stolt af, da jeg tillod mig selv 'lidt' af alt det, som jeg ellers holder mig fra). Jeg elsker mad og vil fortsat dele mine opskrifter, tanker om sundhed samt stort og småt med jer her på bloggen i 2012.

Det varmer mit hjerte, at I derude læser med og skriv gerne en kommentar, når du lægger vejen forbi. Tak.

Jeg er ikke den store tilhænger af nytårsfortsæt, men jeg har alligevel nogle ønsker/ mål for 2012 (jeg har ingen prioritering):
  • drikke mindre sodavand (den står kun på light/ zero, men bør skæres kraftigt ned)
  • opnå og fastholde en fedt% under 25 (sidst jeg fik den målt sagde den 29,x %)
  • indarbejde regelmæssig styrketræning i min træning (specielt vigtigt med øvelserne fra fysioterapeuten, så jeg kan slippe for smerter i nakke/ skuldre. Rykke nærmere drømmen om en tonet krop)
  • være mere positiv - smile og grine mere (her skal de 3 planlagte live stand-up shows nok have en indvirkning og det der sukker gør altså ikke en lykkelig i længden...)
  • bekymre mig mindre (særligt over alle de små ting)
  • være mere social
  • forsøge at finde en mere feminin (tøj-)stil (ender 'altid' i jeans, t-shirt, cardigan, stort tørklæde og mine yndlings Nike Free)
  • spare op til drømmerejsen (er ret økonomisk bevidst i forvejen)
  • slippe min tryghedsnarkomani (bare en gang i mellem)
  • udfordre mig selv!

Tror du på nytårsforsæt? Har du nogle ønsker for 2012?

2 kommentarer:

  1. Skønne tanker :-)
    Jeg vil så meget have fokus på leg og sjov i det nye år. Flere aftener hvor vi spiller Tegn og Gæt, weekender hvor vi dyster om, hvem der er bedst i Bob, mere ballondans og rundbold i haven til sommer. I love it! Mere af det og mindre perfektionisme - livet skal leves, mens det er her :-)
    Måske kan dette link hjælpe dig til at skære ned på light sodavand:
    http://www.sundforsjov.dk/2011/07/13/kan-man-blive-syg-af-drikke-og-spise-lightprodukter/

    Rigtig godt nytår :-)
    Kærlig hilsen Charlotte

    SvarSlet
  2. Hej Charlotte og godt nytår!

    Dejligt, du også lægger vejen forbi her ;-)
    God plan! Jeg har ikke lige så meget konkret på min handlingsplan, men at være bevidst om det er da et stykke af vejen ;-)
    Lurede lige dit link og jeg er sådan set fuldt ud klar over det, men de har længe været mit alternativ til sukker. Det er en rigtig dårlig vane og den vil jeg forsøge at bryde her i 2012.

    - frk. sveske

    SvarSlet