lørdag den 21. januar 2012

morgenens skål & dagens træning

252 kcal - 34 % protein, 36 % kulhydrat, 30 % fedt

Min lørdag morgen startede lidt skævt, da jeg enten ikke havde fået sat mit vækkeur eller i søvne slået det fra, så jeg vågnede af mig selv en hel time senere end jeg havde planlagt. Derfor blev det ikke lige til at afprøve en af de spændende morgenmadsopskrifter i 'FLAD MAVE - så enkelt er det!', som jeg ellers havde planer om. Men men skyr med bær og nødder er en sikker vinder og det er netop sådan min morgenmad ser ud de fleste dage. I dag spiste jeg:

skyr med brombær/ granatæble & crunch
(1 pers.)

150 g skyr
50 g optøede brombær
25 g granatæble kerner
20 g crunchy nøddedrys

Efterfølgende gik turen til fitnesscentret i dag med selskab af min lillebror. Jeg forsøger at få gang i noget intervaltræning, da min kondi virkelig ikke er særlig god - trods mine besøg i centret 4-5 gange i ugen og det hænger jo ikke sammen. Jeg er bare slet ikke særlig god til at presse mig selv, så der er brormand virkelig god. Desværre kan vi ikke så nemt træne sammen i hverdagene, da jeg har fri halvanden time før ham og helst ikke skal hjem og vende inden træning (læs: så kommer jeg ikke afsted igen). Desuden når han sjældent træning inden aftensmaden.
Derfor er det de sidste uger blevet til nogle gode træninger om lørdagen. Vi har lagt ud med HIIT (High Intensity Interval Training) på romaskinen, hvor level 1 er 12 minutter bygget op således:

3 min jog (roligt, stabilt tempo)
5 x 20 sek sprint (gerne pulsen over 90 %)
- med 1 min jog mellem hver sprint
3:20 min jog (cool down)

Det er virkelig en killer, men følelsen er så god bagefter og det giver virkelig et kick til forbrændingen - jeg sveder i hvert fald meget mere i resten af træningen efter sådan en tur. Mon ikke vi kan rykke os til level 2 i næste uge? ;-)

God lørdag derude.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar