søndag den 15. januar 2012

frugtsalat med vanilleolie




Lørdagens morgenbord bød på fiber-pandekager og en omgang frugtsalat, for køleskabet bugner jo af lækker økologisk frugt efter jeg modtog endnu en MonsterFrugtKasse i sidste uge. Det skulle 'udnyttes' at kæresten er hjemme, da jeg selv har skåret mit frugtindtag meget ned og hovedsageligt holder mig til bær. Jeg kombinerer såvidt muligt mit indtag af frugt med nødder og/eller olie, da det skulle forhindre den helt store blodsukkerstigning (correct me if I'm wrong). En pandekage smurt med nødde-creme eller peanutbutter og lidt frugtsalat på toppen er altså godt. Frugtsalaten er desuden et hit med vanilleolie, som bare er en god olie med neutral smag tilsat vanillestang. Jeg synes macadamiaolie er rigtig god til det formål og du lader blot vanillestangen blive i flasken. Hæld vanilleolien over dine yndlings frugter og nyd evt. frugtsalaten drysset med dine favorit nødder.

4 kommentarer:

  1. Sikke en lækker morgenmad - frugt og pandekager er bare noget af det bedste! ;) Og lyder interessant med vanille olien; det er helt klart noget, der skal prøves af herhjemme!

    xxoo,
    Amelia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Amelia,
      Det er bare med at få en vanillestang ned i den olie ;-) Det er virkelig godt og en god måde at få nogle af alle de sunde fedtstoffer på. Perfekt til frugtsalaten.
      - frk. sveske

      Slet
  2. Ej, hvor lækkert Sveske! Jeg har længe villet lavet vaniljeolie af min macadamiaolie, som jeg har en smule svært ved at få brugt her i vinterhalvåret, men jeg har simpelthen ikke fået det gjort. Nu skal det være!

    Og pandekager, det er også alt for længe siden. Uhm..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jane,
      Der skal da bare en god stang vanille ned i den macadamiaolie ;-)
      Ja, pandekager er bare godt og de her er endda sunde og mættende.
      - frk. sveske

      Slet