tirsdag den 17. januar 2012

tunbrød


I dag skulle aftensmaden være nem, da jeg gerne både ville træne og have handlet lidt til det tomme køleskab efter arbejde. Resten af grydebrødet gik derfor til en gang tunbrød, som er en (for-)ret, jeg husker hjemme fra min mor. Jeg er ikke den store fiskespiser, desværre og kan kan sagtens helt undlade at spise det, men men det er jo den bedste kilde til omega-3. Derfor til jeg forsøge at være mere bevidst om, at få lidt fisk ind i min kost, selv om det fisk, jeg rent faktisk kan lide begrænser sig til: fiskefilet, tun, torskerogn, makrel i tomat, hjemmelavede fiskefrikadeller og jomfruhummer.

tunbrød
(3-4 pers. som forret)

3-4 sk. franskbrød eller toastbrød

1 ds. tun i vand
3 spsk. fromage frais 0,2 %
2 tsk. mayonnaise
saft af ½ øko. citron
1-2 tsk. paprika
salt, peber

3 past. æggehvider
reven ost

fremgangsmåde:
1) Rør tun, fromage frais, mayonnaise, citronsaft og paprika sammen til en tunsalat - smag til med salt og peber.
2) Pisk æggehviderne stive og vend forsigtigt reven ost i.
3) Fordel først tunsalaten på brødene og derefter æggehviderne.
4) Bag brødene ca. 10 min. ved 200 grader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar