mandag den 23. januar 2012

grønt med grønt


I går aftes lavede jeg endnu en gang de populære broccolifrikadeller og der var heldigvis rigeligt til madpakker og aftensmaden igen i dag - det er noget, jeg kan lide. I dag lavede jeg denne grønne salat til.

grøn salat
- med avocado, snackærter & mozzarella
(1 pers. som tilbehør)

1 håndfuld frisk babyspinat
½ avocado
6-7 snackærter
1/4 frisk mozzarella
1-2 tsk. god grøn pesto

fremgangsmåde:
1) Skyl spinaten og riv den evt. i mindre stykker.
2) Skær avocado, mozzarealla og snackærter i mindre stykker.
3) Anret efter fantasien.
4) Dryp med pesto.

Jeg var ret begejstret for kombinationen af snackærterne og avocadoen.



På opfordring af Jane røg denne grønne te fra Yogi i kurven hos helsekosten i dag... Den glæder jeg mig til at smage.


For nylig skrev LevSundtNU om de sundere og mere naturlige barer, så da den lille sult pressede sig på i helsekosten i dag, kastede jeg mig ud i en smagsprøve 'Maple and Peanut Protein snack' fra Pulsin (har nemlig ikke tidligere købt barer i den kategori). Ovenstående var godt nok ikke lige en af dem, som LevSundtNU havde anbefalet, men ingredienserne var helt naturlige:

Peanuts (30 %), brun rismalt, ærteproteinpulver, naturlig lønnesirup (8 %), cikoriefiber, kakaosmør, carob, solsikkelecitin, vanille, havsalt og ekstrakt af grøn te.
(ingredienslisten fra emballagen)

'Vegansk, ingen tilsat sukker, fri for mælk, gluten, soja og transfedt' - det lyder jo alt sammen rigtig godt, MEN den smager virkelig af ingenting og er meget tør i konsistensen. Så vil du også forsøge dig med en købe-bar anbefaler jeg, du går uden om ovenstående ;-)

4 kommentarer:

  1. det ser helt sindsyg lækkert ud!!!
    de frikadeller har jeg overvejet at lave, det lyder ret godt

    SvarSlet
  2. Hej Anna,
    Jeg synes helt sikkert, du skal få dem afprøvet - de er virkelig gode og er også røget med i madpakken igen i dag.
    Lav endelig rigeligt, de kan sagtens fryses ;-)
    - frk. sveske

    SvarSlet
  3. hejsa :) vil bare lige pointere at denne bar er en proteinbar som veganerer kan spise - de er rigtig gode efter træning og mener ikke at de bør spises decideret som en snack! Men jeg vil derimod gerne henvise dig til nogle af Pulsin's andre barer, som smager helt fantasisk.. tjek eventuelt pulsins hjemmeside ud - og nej, jeg arbejder ikke for dem ;-) jeg er bare en tilhænger! De er proppet med bær og indeholder også kun naturlige ingredienser. Måske du ville finde dem interessante ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa Anonym,
      Jeg bruger nu af og til forskellige proteinbarer som snack og ikke decideret i forbindelse med træning.
      Tak for tippet.
      - frk. sveske

      Slet