torsdag den 26. januar 2012

vaner...

Her til morgen faldt jeg over en liste med syv punkter, som skal sikre, at man holder ved de sunde vaner, når det kommer til ens træning (se den også her).
  1. Kend dine vaner (evt. skriv dem op og bestem dig for én, du vil kvitte osv.)
  2. Undgå smerte og tvang (smerte er hjernens advarsel og tvang kommer der sjældent noget godt ud af)
  3. Jeg er aktiv (tænk på dig selv, som en aktiv person også når du ikke er i aktion)
  4. Snyd dig selv (sig til dig selv, at i dag holder du lidt igen og går det godt, kan du altid øge intensiteten - det kommer måske helt ad sig selv)
  5. Godt humør (tænk positivt, dyrk sjove aktiviter)
  6. Accepter at du har grænser (det er ikke alle, som kan løbe en marathon)
  7. Vær standhaftig (særligt i begyndelsen vil hjernen gerne tilbage til de gamle vaner)
De sunde vaner svigter stadig mig indimellem, selv om den positive effekt af dem er meget tydelig at mærke. For mig hænger vanerne for både min kost og træning tæt sammen. Jeg har meget nemmere ved at holde fast i de sunde kostvaner, når jeg er aktiv. Derfor har et træningsfrie dage netop resulteret i en meget væskefyldt krop på grund af alt for mange carbs (læs: brød!). Her vil jeg klart tage punkt tre med mig fremadrettet. Men men jeg er heldigvis langt bedre til at samle de sunde vaner op igen i forhold til tidligere, for kroppen giver mig jo klar besked.

Arbejder du også med dine vaner? Hvordan går det?
Kan du måske også bruge et par punkter fra listen?

2 kommentarer: