søndag den 22. januar 2012

søndag: luxusfrokost aka æggesalat


Jeg har den sidste uges tid haft lyst til æggesalat og det er virkeligt underligt (og jeg er ikke gravid), når man tager i betragtning, at jeg ikke har smagt en æggesalat siden en gang tidligt i folkeskolen. Jeg har aldrig været fan af de der salater, som er smurt ind i mayonnaise (det der fedt var jo fy fy). Men den ægte mayonnaise (baseret på rapsolie) er flyttet ind i mit køleskab, selv om jeg nok aldrig bliver fan af ren mayonnaise, så giver den lige det sidste pift, så 'salaten' ikke bliver så tom og tynd i smagen. Derfor lavede jeg i dag denne lækre luxusfrokost til mig selv, det er jo søndag og jeg var godt sulten oven på dagens tur i fitnesscentret.

frk. sveskes æggesalat
(1 pers.)

2 hårdkogte æg
1 spsk. fromage frais
1 tsk. mayonnaise
1-2 tsk. karry
½-1 tsk. grøn pesto
lidt citronsaft
salt, peber

fremgangsmåde:
1) Rør ingredienserne til dressingen sammen.
2) Hak æggene i tern og vend dem i dressingen.

Servér for eksempel med ristet rugbrød, babyspinat, babymajs, snackærter og snacktomater, som jeg.

2 kommentarer:

  1. uhmenum.. kunne jeg virklig godt spise! ser virklig lækkert ud

    SvarSlet
  2. Hej Anna,
    Det var det virkelig også! Nem og lækker luxusfrokost - perfekt til en søndag.
    - frk. sveske

    SvarSlet