onsdag den 27. marts 2013

maddagbog vol. IX: carb-cravings...


morgenmad (kl. 6.25):
scrambled eggs med tomat & manchego + LCHF morgenbolle med smør

frokost (kl. 13.00):
kyllingedeller med spinat & sesam, mayo og spidskål med olie/citronsaft, 
avocado, æble og ristede mandler

eftermiddagssnack (kl. 15.30):
BetterBar + sukkerfri hvid chokolade med crisp

aftensmad (kl. 17.50):
tortilla med kyllingerester, rød peberfrugt, avocado og manchego, 
1 stk. blomkålspizza og lidt grønt

aftensnack (kl. 19.00):
tørrede morbær + 50 g mørk chokolade 86 %

Det blev tirsdagens måltider hos mig... Damn! Jeg craver kulhydrater, når jeg ikke er på toppen - hænger fast i en gang snot med voldsom hovedpine til følge :-( Hvad dulmer hovedpine? sukker! Jeg ved jo godt i mit fornuftige sind, at mere vil have mere også selv om jeg holder mig fra de tradtionelle sukkerholdige sager. I går dækkede jeg mig ind med chokolade - ja, næsten 100 gram og lidt LCHF-brød. 
Det blev en stor morgenmad, men jeg var virkelig sulten og ville nok mest forsøge at spise mig fra hovedpinen.
Madpakken lignede sig selv - deller, mayo og grønt, som jeg foretrækker den.
Aftensmaden blev et sammenskud af rester - lysten til de store kokkerier er altså forsvindende, når jeg ikke er på toppen. Desværre er det vist også lykkedes mig at smitte kæresten med en forkølelse. 
Forhåbentlig vender der hele, når påskeferien også rammer hos mig i eftermiddag - glæder jeg mig i hvert fald til. Kryds lige fingre for, at energien vender og jeg er klar til hård bentræning med kæresten i eftermiddag oven på to eftermiddage på sofaen i selskab med 'Hungry for Change'

God dag!

2 kommentarer:

  1. Hvor køber du de tørrede morbær? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej,
      Ønsker du dem i raw udgave kan jeg anbefale at handle på naturoghelse.dk.
      Ellers har større supermarkeder Urtekrams variant: http://www.urtekram.dk/no_cache/produktdetaljerfoedevarer/prodcat/toerret_frugt_og_frugtsnacks/632/morbaer_oeko_150_g/
      God jagt.
      KH
      - frk. sveske

      Slet