fredag den 22. marts 2013

maddagbog vol. VIII: tre gange lchf + lidt chokolade


morgenmad (kl. 6.30):
scrambled eggs med Løgimose kyllingepølse, cherrytomat, porrer & pecorino

frokost (kl. 13.00):
lille stykke tærte med kylling & broccoli, kyllingedeller med spinat & sesam
+ feldsalat og coleslaw med soya-knas

aftensmad (kl. 18.25):
meatza, coleslaw med soya-knas/ peanuts + grøn smoothie

dessert (kl. 19.00):
25 g mørk chokolade 85 % + thé

Det blev torsdagens måltider hos mig - vist meget godt ovenpå en onsdag i selskab med dejlig hjemvendte kæreste og Ben&Jerry's.
Morgenmaden lagde et godt fundament med de mere salte variant af morgenæggene, hvor jeg ellers har tendens til hele tiden at falde i kanelomeletten eller proteinpandekagerne. Men men æg med en god kyllingepølse, ost og grønt er altså ikke så ringe endda. Desuden gør det mine smagsløg godt at starte med den mindre søde morgenmad. Sødt kan nemlig give mig en tendens til at ville have mere sødt...(læs: ja, tal lige om at være sensitiv - kan jeg vist skrive under på).
Madpakken blev et sammenskud af rester og var vist lige i underkanten, men klarede skærene med coleslaw'en i creme fraiche/ mayonnaise (læs: Uhm! godt jeg fik lavet en god portion til flere dage).
Aftensmaden blev en impulsiv gang meatza efter Janes lækre meatza-billeder forleden. Fyldet blev dog godt til favoritterne. Ville gerne have lavet pesto til at toppe med, men blev skåret fra på grund af påtrængende sult efter torsdagens lange træning. Da jeg har fået lidt irritation i halsen efter onsdagens gåtur til og fra arbejde i snevejr, blev der lige lavet et boost til immunsystemet aka grøn smoothie med ingefær og citron.
Desserten var ren forkælelse, da jeg synes dagen havde været lidt strid og jeg bare trængte, men sådan en lille plade på 25 gram er da heller ikke den store skade.

Godnat.

4 kommentarer:

  1. Du har en skøn blog fyldt med inspiration - nyder at følge dig. Er begyndt at spise ret meget lchf kost - og det mærkes godt! Tak for god inspiration :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej L,
      Sikke en skøn kommentar :-)
      Dejligt, maden gør dig godt.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Lækker lækker mad!! :-)
    God weekend, Sveske. Men det kan den vidst kun blive, når kæresten er kommet hjem til dig! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna,
      Tak! Har været en dejlig weekend, der nu snart slutter. En tre dags uge venter, så står den på påskehygge :-)
      KH
      - frk. sveske

      Slet