søndag den 31. marts 2013

variationer over morgenæg

kanelomelet med kanel/vanille-æbler, mandelsmør og drys af 
sukkerfri mørk chokolade samt ristede mandler

LCHF morgenbolle med tandsmør samt scrambled eggs 
med små tomater og manchego

proteinpandekager uden (ko)mælk med peanutbutter og banan


scrambled eggs med revet manchego, ½ LCHF morgenbolle med chokolade og 
grøn smoothie farvet med frosne blåbær og aroniasaft

Påsketid er tid til æg... men da jeg ikke haft fået lavet nogle smukke hjemmelavede æg at vise jer i denne omgang, får I i stedet et kik på mine morgenæg. Æggene er nemlig fast ingrediens på min morgenmenu. Dog i flere variationer, som det fremgår ovenfor. Alle fem portioner har jeg spist i løbet af den seneste uge og favoritten pt. er nok igen igen kanelomeletten. Desuden har der sneget sig lidt brøderstatninger på menuen og jeg har været ekstra sulten et par dage, så der både har været brød og æg på tallerkenen.
Æggene er faktisk ret nemme at variere og lave både søde eller salte. De søde er typisk med kanel og/ eller proteinpulver med smag. De salte med grøntsager/ kød og OST. Desuden så giver æggene i god mæthed, som jeg ikke vil være foruden og ikke har kunne finde anden morgenmad, som lever op til.

Varierer du din morgenmad - og hvordan? eller er der en fast favorit på menuen hver dag?

God påske!

8 kommentarer:

  1. Uh jeg har stor tilbøjelighed til at skyr går igen i mine morgner. Dog lavede jeg en dag din æg-kanel-æble morgenmad som også var win! Skal klart være bedre til varierer. Tak for inspiration :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi,
      Selv tak da. Det glæder mig at kunne inspirere lidt herinde.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Når jeg skal op og på arbejde eller har undervisning tidligt, så står den ofte på skyr eller græsk yogurt med forskellig toppings. Når jeg har bedre tid om morgenen står den ofte på æg i forskelige variationer :)
    - Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla,
      Det gælder jo også om at gå den morgenmad, som passer ind i ens døgnrytme. Jeg holder mig bare allermest mæt med æggene.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  3. Dejligt med noget samlet inspiration til ægge-morgenmad, for det tror jeg også jeg skal til at gøre noget mere i. Indtil nu har det mest været skyr/græsk yoghurt med toppings, eller knækbrød med ost og peberfrugt, og jeg tror måske bare ikke det mætter helt nok - jeg er i hvert fald tit sulten om eftermiddagen, mellem frokost og aftensmad.
    Nu har jeg planlagt at følge Tatjanas guide i 14 dage her i april, så må vi se om det bringer bedre vaner med sig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi,
      Glæder mig, du kan finde lidt inspiration herinde.
      Lyder spændende med Tatjanas guide, håber du deler yderligere info og erfaringer på din blog. Jeg er i hvert fald nysgerrig og måske, jeg også kunne rykke mig ydeligere. Vægten vil stadig ikke rykke...
      KH
      - frk. sveske

      Slet
    2. Jeg regner med at komme med en opdatering når jeg (forhåbentlig) har gennemført - i hvert fald hvis det har virket :-)

      Slet
    3. Hej igen,
      Den opdatering vil jeg se frem til.
      Kunne selv godt bruge nogle 'nye boller på suppen'...
      KH
      - frk. sveske

      Slet