mandag den 18. marts 2013

ugens træning #42

mandag: 12 + 25 min. cardio. 35 min. styrketræning af skulder/ triceps

tirsdag: 12 + 25 min. cardio. 45 min. styrketræning af ryg/ mave

onsdag: træningsfri

torsdag: 12 + 25 min. cardio. 50 min. styrketræning af ben

fredag: 12 + 25 min. cardio. 30 min. styrketræning af ryg/ mave

lørdag: 10 + 20 min. cardio. 60 min. styrketræning af bryst/ biceps i selskab med brormand

søndag: 60 min. Step ELITE. 15 min. styrketræning af mave

Dejlig træningsuge med træning på seks ud af ugens syv dage - heraf fem styrkesessioner. Jeg kan ikke komme uden om, at jeg kæmper lidt med demotivationen stadig. Frustrationerne over manglende resultater har forfulgt mig en smule, men 'slap af!' forsøger jeg at sige til mig selv. Tålmodighed er ikke min stærke side, men det behøver jeg vist ikke at fortælle...
Den gode vane med frisk luft på en gåtur til og fra arbejde er det kun blevet til en enkelt af i den forløbne uge - de dårlige undskyldninger hopper jeg over, men glæder mig over, at jeg trods alt fik gået en dag.
Heldigvis har jeg haft en helt okay kostuge - det er ikke lykkedes helt at holde det søde ude af hverdagene, men pyt! for det stabile blodsukker går det bedre med. Peanutbutteren har været en lidt for nær ven - men det der spises stående, feder jo ikke (læs: det er jo en sandhed alle kender).
Lørdag stod den på 30 års fødselsdag hos en rigtig god veninde og her lykkedes det mig at sige nej tak til dessert, slikfad og chips - heldigvis var der lidt peanuts, jeg kunne gå om bord i (læs: jeg drømte godt nok om min meget mørke chokolade). Forberedelserne til den aften har budt på en del smagsprøver, da hendes gave som tidligere fortalt stod på hjemmelavede lækkerier - derfor lidt for store mængder carbs, nødder og sødemiddel over weekenden.
Nu kan en ny uge skydes i gang og heldigvis en uge, hvor min dejlige kæreste igen vender hjem fra job - det bliver en god uge.

God træning!

12 kommentarer:

  1. WOW - sikken et program.

    Det er svært at forstå, du ikke får resultater med sådan en indsats....

    Kender du Krisztina Maria? Hun taler rigtig meget om vigtigheden af at veksle sin træning:
    krisztinamaria.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette,
      Ja, det er nok mest fordi - jeg ser mig lidt blind på, at jeg gerne vil af med fedtet. Musklerne måtte jo gerne komme frem i lyset, men det kræver måske en anden indsats - så er det igen tilbage til spørgsmålet om, hvad jeg vil ofre for resultaterne.
      Hende læser jeg da lige nemmere hos ;-) Altig godt med input.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Der MÅ da også meget snart komme resultater ud af sådan en indsats! Men når du siger resultater, er det så kun i form af vægttab? For du må da kunne se på din krop, at dine muskler bliver stærkere? Eller hvad...? Løfter du tungt nok?
    Uanset hvad, så er jeg imponeret over dine lange og mange workouts! Det er sgu flot. Og det giver da ihvertfald velvære og glæde at få brugt sin krop så meget som du gør!
    Du er sej, ja du er så :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna,
      Som jeg svarer til Mette ovenfor, så holder min krop simpelthen for godt på fedtet (jeg er alt for blød til markeringer), så musklerne bliver gemt og det er ikke særlig motiverende. Jeg bliver lidt stærkere i nogle muskelgrupper og kan helt klart løfte mere - det viser det mig, når jeg har makker med, men skader skal jeg også lige manøvrere udenom - derfor har jeg nok lidt tendens til at blive i 'safe zone', når jeg er alene afsted. Hurra! for træning med den bedste makker igen fra midten af denne uge.
      Mistænker mine gener for at være imod mig - måske jeg skulle ofre en test og blive klogere på, om min indsats med træning måske ikke får den bedste effekt og om kosten/energi skal skrues sammen anderledes for at være optimal. På den anden side er det nok min tålmodighed der skal trænes.
      Tak for roserne, dem tager jeg med mig. Jeg nyder virkelig også den mentale energi og overskud, som det giver mig. Jeg kan og vil ikke undvære det.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
    2. På www.kernesundfamilie.dk var der i går et indlæg, som netop handler om hvad man kan gøre for mavedellen, når træning, sund kost og kosttilskud ikke er nok. Men det kan kræve store ændringer... Du kan jo læse det ;-) Og i bund og grund, ved du nok også at det netop er dét der bliver beskrevet, som der skal til...
      Om ikke andet, så ved du ihvertfald, at du gør alt hvad du kan på nuværende tidspunkt.
      Kram til dig :-)

      Slet
    3. Hej igen,
      Tak for tippet - måtte jeg lige læse med det samme. Og det er helt sikkert også mine hormoner og særligt cortisol, som er i ubalance. Derfor håber jeg, jeg med tiden kan lære at slappe af og rydde op i mit liv, så stressfaktorerne udryddes og min krop derved kan give slip på de overskydende fedtdepoter.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  3. Undskyld jeg spørger, men hvad arbejder din kæreste som :)? Har fulgt med din skønne blog længe, og har bare undret mig over hvor han er "henne" :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej,
      Du skal da være velkommen.
      Han er rejsemontør inden for vindmøller og 'ude' 4 uger ad gangen.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  4. Hej frk. Sveske. Super lækker blog du har! Den er en inspiration hver dag! Kan ikke tåle gluten, så det er dejligt med en masse inspiration:)
    Hvad ligger din puls på, når du laver Cardio- træning?
    Jeg har selv haft svært ved at blive markeret, men har trænet rigtig meget konditionstræning, og er først efter lang tid med kondition, begyndt at styrketræne. Hvor jeg laver mange gentagelser, med lidt vægt, for ikke at blive "pumpet"..
    Har en veninde, som har tabt 24 kg, ved at spise sundt alle hverdage, med en masse konditionstræning, samtidig med at hun "levede livet" i weekenderne. Alt med måde self:)
    //C

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej C,
      Styrketræning er og bliver det vigtigste ifht. fedt-/vægttab. Større muskelmasse forbrænder mere, selv når du sover. Desuden er kvinder ikke disponeret for 'pumpet' look, så det gælder bare om at løfte så tungt som muligt ;-) Jeg bruger ikke pulsur, men kører intervaller af typisk 45 sek med høj puls og 15 sek pause til at få pulsen under kontrol igen.
      Jeg lever bestemt heller ikke 100 % striks LCHF - weekenden har fx ligget i stort carbs-overskud, såå...
      Tålmodighed!
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  5. Åh den med peanutbutter og en ske kender jeg alt for godt ;) Jeg kan simpelthen ikke have det stående i skabet uden at gå og småspise af det - det smager jo så godt :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla,
      Hvor er jeg glad for, at jeg ikke er alene med den uvane eller øv for os begge. Tror også jeg skal gemme min eller ikke fylde op fremover, indtil vanen er ændret og det ikke længe tager overhånd.
      KH
      - frk. sveske

      Slet