lørdag den 17. september 2011

indlæg nr. 100: lørdagshygge - sukkerfri pæretærte

Pr. 100 g: 250 kcal (ifølge opskriften)


Så nåede jeg til mit indlæg nr. 100! Det er så dejligt, at der kommer flere læsere til hele tiden. Jeg er glad for, at I derude kan bruge min blog til noget, derfor fortsætter jeg mine skriverier ;-)

Skønt med weekend, selv om jeg savner kæresten herhjemme. Heldigvis kommer han hjem på tirsdag :-D Jeg har brugt den ekstra fritid i køkkenet i dag, hvor der er blevet til en omgang af mine yndlings pølsehorn og denne lækre sukkerfrie pæretærte. Sidst på eftermiddagen blev der tid til hygge med tærte og 'SPIS BEDRE' på sofaen med benene oppe.

Pæretærten har jeg fundet her, men jeg deler lige opskriften med jer her også.

sukkerfri pæretærte

90 g ISIS Perfect Fit
200 g hvedemel
40 g grahamsmel
1 tsk. vanillepulver
75 g margarine
1 æg
4 pære
evt. Sukrin som drys

fremgangsmåde:
1) Bland Perfect Fit, mel og vanille i en skål.
2) Smuldre margarinen i den tørre blanding.
3) Saml dejen med ægget.
4) Lad dejen hvile på køl i ca. 1 time.
5) Del dejen i to og rul hver del ud, så den passer til en 23 cm tærteform el. lign
6) Læg den ene del i formen og pres ned.
7) Fordel halve pære - uden kernehus og skræl - på dejen.
8) Læg den anden del af dejen over pærerne og pres sammen i kanterne.
9) Pensl tærten med koldt vand og drys med Sukrin.
10) Prik tærten med en gaffel.
11) Bag tærten ved 200 grader i 30-40 min.

2 kommentarer:

  1. Den ser super lækker ud :) hvad er din erfaring med sukrin? jeg er nemlig lidt nysgerrig med smag osv

    SvarSlet
  2. Hej Line,
    Den er rigtig lækker ;-)
    Jeg er rigtig glad for Sukrin til mit crunchy nøddedrys, men jeg har ikke prøvet at bage med det som sådan. Det er temmelig dyrt (69,-/500 g). Men smager sødt som sukker og ligner sukker, om det opfører sig som sukker i bagværk, må jeg være svar skyldig.
    - frk. sveske

    SvarSlet