søndag den 23. februar 2014

inspiration til 'grønt på morgenmenuen' (3x morgenmadssalat)


De af jer, som følger mig på #instragram har måske lagt mærke til, at jeg på det seneste har tilføjet ekstra grønt på morgenmenuen. Jeg indrømmer gerne, at jeg tidligere havde tendens til at vælge de søde morgenmenuer. I et forsøg på at hive mit indtag af grøntsager i vejret, har jeg taget det grønne med på menuen om morgenen i selskab med de mere 'salte' variationer af morgenæggene. Sidstnævnte vil jeg nemlig ikke undvære. Jeg elsker at starte min morgen mad æg - og det skarpe øje vil kunne se, at der ikke er så meget variation i dem over den sidste uge, som fremgår af ovenstående billeder. Det er pt feta-røræg og omelet med sprød ostepanering og skinke indeni aka toast-æg eller ægge-toast, som er favoritterne. 

Hvad siger du til salat på morgenmenuen?

Angående det grønne, så synes jeg faktisk, at det er rigtig lækkert med salat til morgenmad. På dage, hvor det går stærkt kan blancheret broccoli med dip eller de nemme grøntsager som peberfrugt, agurk og avocado i tern også sagtens udgøre det grønne indslag på morgenmenuen. Der er faktisk ingen begrænsninger - det er kun dine morgen-smagsløg som sætter dem i hvert fald. Smag dig frem - måske din krop også ville sætte pris på ekstra grønt. Mit håb er, at mere grønt kan tage pladsen fra chokoladen på min daglige menu - 'tilvalg frem for fravalg' - er mit mantra, når det kommer til kostvalg.

Derfor vil jeg gerne dele lidt inspiration til de der morgenmadssalater, som i den grad giver en kulørt start på dagen - også for dine smagsløg. Try it out :)




Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. Ser superlækkert ud - dejlig inspiration - spiser grønsager til alle mine morgenmåltider - giver en god fornemmelsi i maven sammen med fedt og protein, som ellers godt kan føles lidt tungt

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene,
      Dejligt, du kan bruge det som inspiration.
      Jeg har nu ikke noget imod den tunge morgenmad uden grønt, men kunne se, at det samlede grøntindtag godt lige kunne bruge et løft, så ind med det grønne om morgenen.
      KH
      - frk. sveske

      Slet