tirsdag den 17. september 2013

maddagbog vol. XL: mandagsmåltider med hverdag på

morgenmad (kl. 6.15):

frokost (kl. 13.00):
kylling og feta i chilimayo + grønt

aftensmad (kl. 18.15):
alt godt fra køleskabet - kyllingpakke med sennep, cheddar & bacon, dijon-mayo, avocado, tomat og feta i pesto og kernekrækbrød med manchego og grøn peberfrugt

Mandag er  'tilbage til hverdagen', men her er rester altid en god ven. Jeg fik endnu en gang en portion kokosgrød til morgenmad. Den er en god undskyldning for at starte dagen med peanutbutter - ej, spøg til side, men den mætter bare så dejligt. Desuden er det jo virkelig blevet efterår uden for, så at starte dagen med lun grød giver altså en dejlig indre varme.
Frokosten var en anden af mine yndlinge - kylling og feta i chilimayo = mums! Har du ikke prøvet den kombination i en hurtig kyllingesalat, så kan jeg hermed kun opfordre til det.
Efter min yoga-debut stod den på rester fra køleskabet. Jeg er stor fan af rester og det er nemt at kunne spise lige det, man har lyst til, når køleskabet indeholder lidt af hvert. Jeg var ikke super-sulten, så derfor blev min aftensmad ikke voldsom stor. Der måtte dog endnu en ostemad på banen, men den blev med fåremælksosten frem for komælksosten, så det der forbrug af mælkeprodukter (læs: altså dem af komælk).

Hvad var det bedste/ lækreste, du spiste i går?

6 kommentarer:

  1. det lækreste jeg spiste i går må være min chokoladekage med mascarpone i. Lækkert!
    Eller måske min basilikumpesto sammen med friske grønne bønner fra haven!

    SvarSlet
    Svar
    1. Årh Cecilie!
      Chokoladekage, det må da siges at være en mandag med luksus på og hjemmeavl er bestemt af bedste klasse. Er misundelig.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Kylling-feta i chili mayo, det skal prøves!!
    Men ang. grøden så ved jeg simpelthen ikke hvad jeg gør galt. Har forsøgt at lave den og fulgte opskriften slavisk, men kunne slet slet ikke få den ned :( Fik klemt 1/4 ned, men havde kvalme i flere timer bagefter, nogle forslag til hvad jeg kan prøve at skifte ud, for som du selv skriver matcher grød godt med efterår :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette,
      Ja, det må du afprøve.
      Hmm... Den er altså også underlig i konsistensen. Jeg måtte prøve til et par gange, før den blev en nydelse.
      Hvad kommer du på? Jeg synes, den bliver meget bedre med salt topping, da den er sød i smagen pga. vanille og kokosfibrene. Prøv evt. min variant med cacao for mere karakter i smagen.
      Den er bare lækker efterårs-morgenmad, der giver varmen indeni.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  3. Tak for svar :) Brugte peanutbutter og mandler som topping, men vil prøve din cacao variant og se om den glider lettere ned :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen,
      Jeg synes ellers PB giver et perfekt salt modspil til den søde grød. Desuden er nødder/ cacao nibs godt til at give noget bid.
      Prøv endelig cacao-varianten.
      KH
      - frk. sveske

      Slet