mandag den 16. september 2013

ugens træning #61 (37)

mandag: eftermiddag 3 min. opvarmning. 45 min. styrketræning af ben/ skulder.

tirsdag: morgen 5 km powerwalk + 8 min. mave-program (app.)
eftermiddag 3 min opv. 60 min. styrketræning af bryst/ ryg/ triceps/ biceps.

onsdag: hviledag

torsdag: morgen 5,7 km powerwalk + 8 min. mave-program (app.)
eftermiddag 3 min. opvarmning. 50 min styrketræning af ryg/ triceps.

fredag: morgen 5,4 km powerwalk

lørdag: 5 min opvarmning. 75 min. styrketræning af ben i selskab med Brow ;-)

søndag: 60 min Step ELITE + mave.

Det var sidste uges træning hos mig. Igen med fire styrketræningspas og morgen-cardio tre morgener i buldermørke. Styrkepassene blev lidt anderledes end vanligt, da jeg havde aftalt at tæske stængerne i selskab med min lillebror lørdag. Derfor var planen at køre en 3-spilt sidst på ugen, altså torsdag-fredag-lørdag, men på grund af andre gøremål endte jeg med at droppe min træning fredag, så det blev i stedet ugens anden med aktive hviledag.
Med hensyn til morgen-cardioen så hænger den virkelig en i tynd tråd, da det er meget mørkt klokken fem plus vejret begynder at vise lidt tænder. Der nu nu udtænkes en plan for anden cardio i mit program. Jeg vil gerne holde det adskilt fra mine styrkepas, da nogle kloge hoveder hævder, at cardioen kan hæmme udbyttet af styrketræningen. Kroppen foretrækker ro til at restituere.
Alt i alt en skøn uge og med Step-timen i går som det perfekte punktum.
En ny uge er nu skudt i gang med lidt nye udfordringer på træningsfronten - mere om dem i næste uge - så stay tuned.

God træning!

2 kommentarer:

  1. Hvilken app bruger du til mavetræning - og er den god? Synes det er lettest at følge et program istedet for "selv at vælge", hvis du forstår ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maiken,
      Det kender jeg alt for godt ;-)
      App'en er fra 'passion4profession' og hedder bare 'Abs Workout'. Jeg er glad for den, men lidt øv, at kun level 1 er gratis.
      KH
      - frk. sveske

      Slet