søndag den 15. september 2013

maddagbog vol. XXXIX: lækker LCHF lørdagsforkælelse

morgenmad (kl. 8.10):

frokost (kl. 13.20):
1/4 quesadilla med kylling, blomkålsklat med tunsalat, tomater og agurk

eftermiddagssnack (kl. 16.15):

aftensmad (kl. 19):
kylling med bacon, cheddar & sennep, smørstegt spidskål, tomatsalat og 
en stor klat low carb pesto (kom på tallerknen efter billedet blev taget)

aftensnack (kl. 21):

Lørdag hos mig var fuld af lækkerier. Jeg ville egentlig have trænet på tom mave, men var sulten så derfor stod menuen på lækker kokosgrød inden bentræning med Brow ;-) Den mætter bare SÅ dejligt. Frokosten blev rester af min LCHF quesadilla med kylling suppleret med tunsalat. Desuden bød lørdagen på denne uges weekendtreat: kokoskugler. Kæresten blev forkælet med sukkerfri æblecrumble efter denne opskrift.
Aftensmaden stod på kylling i lækker fed kombination med bacon og ost. Ja, osten har været lidt på besøg, men jeg vil stadig forsøge at holde komælken på lavt blus.
Skøn LCHF-kost på en lørdag med plads til forkælelse.

ny prioritet
Den seneste uge har jeg har lidt svært ved min kost. Min fordøjelse fungerer ikke optimalt - jeg har været oppustet og rendt en del på toilettet uden at blive 'tømt' (læs: ja undskyld detaljerne). En optimal fordøjelse er bare SÅ vigtig for at kroppen får næring, er i overskud og ikke mindst vægttab. Derfor er den nu første prioritet og da jeg ikke mindes at bøvle med den tidligere - inden mit ketoseeksperiment - bliver der nok skruet lidt ned for fedtet. Jeg vil gerne beholde ketosens egenskaber - god søvn, stabilt blidsukker, højt energiniveau - så prøver mig frem (læs: og tæller som sagt ikke mine makronutrienter). Desuden sorterer jeg lidt i mine mange tilskud for mave/ tarm for at finde den kombination, som gør min mave glad.

God søndag!

2 kommentarer:

  1. Sikke meget drønlækker mad! Uhm!
    God søndag,
    KH Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne,
      Jeg elsker LCHF-kosten. Min LCHF-kost <3
      Nu skal der bare lige lidt fokus på at barbere snacks'ene ud af hverdagen igen.
      KH
      - frk. sveske

      Slet