mandag den 16. september 2013

kyllingepakker med sennep, cheddar & bacon


Lørdagsmenuen stod på kylling. Kylling er jo fast 'inventar' i kærestens kostplan, men da jeg gerne ville skrue op for smag og fedtprocent i min variant af kyllingefileterne, måtte jeg være lidt kreativ. Bacon har efterhånden vundet mine smagsløg, så det blev til en kombination af bacon, min yndlings cheddar og sennep. Det blev faktisk en ganske vellykket kombination og hold nu op, hvor gav den indpakning en mør kyllingefilet og jeg kom dermed udenom den ellers lidt triste og tørre oplevelse med sådan en filet.

kyllingepakker med sennep, cheddar & bacon
(2 pers.)

2 store kyllingefileter
6-8 skiver bacon
4 tsk sennep*
4 spsk revet cheddar
salt + peber

*jeg brugte blandet dijonsennep og grovkornet sennep.

fremgangsmåde:
1) Tænd ovnen på 200 grader varmluft.
2) Del kyllingefileterne i to på midten.
3) Smør sennep på toppen og drys med cheddar.
4) Vinkel 1-2 skiver bacon omkring og sæt baconen fast med tandstikker.
5) Læg kyllingepakkerne i et lille ovnfast fad beklædt med bagepapir og drys med salt og peber.
6) Steg kyllingen ved 200 grader i 20 min. til den er gennemstegt - giv evt. grill de til sidst, så baconen får farve og sprødhed.

kyllingepakker klar til ovnen...

de færdige kyllingepakker


Velbekomme!

6 kommentarer:

  1. nøj hvor lækkert!
    Min kæreste elsker en version med pikantost og bacon, men denne her tror jeg bestem også vil falde i hans smag og min - mums :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria,
      Det er rigtig lækkert med sennep.
      Jeg prøver jo at spare på de der mælkeprodukter, så der var ikke lige flødeost i køleskabet, som ellers er oplagt til formålet. Kombien af sennep og cheddar kan i hvert fald anbefales.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Hej søde Sveske!
    Tak for inspirationen - hos os blev kyllingerne i aftes serveret svøbt i serrano-skinke med lidt flødeharvati som 'fyld', harvati gav kyllingen en rund og cremet smag og skinken blev dejlig sprød. Kødet blev serveret med blomkålsmos samt champignoner krydret med oregano og paprika og stegt i rigelige mængder olivenolie!

    Jeg har lagt billedet ud på bloggen, hvis nogen skulle være nysgerrig efter noget serrano kylling med lækkert tilbehør!

    Knus
    SundeMy

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej SundeMy,
      Selv tak da - din variant lyder også lækker. Ost er altså bare et hit til at løfte maden, når det kommer til smag og mæthed. De der svampe med oregano og paprika må jeg have afprøvet.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  3. Øj, det ser lækkert ud! Du forstår da virkelig at pimpe et stykke kylling! :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Katrine,
      Det er også nødvendigt for mig, for at kunne spise det :-P
      Så den en kedelig stegt kyllingefilet er mit liv bare for kort til...hehe...
      KH
      - frk. sveske

      Slet