torsdag den 1. august 2013

lchf i madpakken


Ferietiden er måske ved at lakke mod enden derude i det danske land, så der skal igen madpakker med på studiet, på job eller blot frokost to go. Derfor vil jeg gerne dele mine madpakkefavoritter med dig her. Det er et kik i min madpakke den seneste tid, så derfor er de alle ketosevenlige. Desuden skal det nævnes, at jeg også indimellem har rester fra aftensmaden med, men her er det primært kolde madpakker - enkelte kan med fordel lunes.

Pt kører jeg meget i mayonnaisesalaterne, hvor favoritten på åbningsbilledet er kylling og feta i mayo spicet op med hotsauce/ stærk chilisauce. Luksus udgaven kan så lige toppes med lidt stegt bacon. Kyllingesalaten går godt serveret på et salatblad eller eventuelt med en oopsie under.



Æggesalat er en hurtig og nem frokost i madpakken og skal der hurtig fisk på menuen, rører jeg blot torskerogn med mayo og masser af citronsaft.


Sidstnævnte torskerogn gør sig også rigtig godt i kombination med tun i saftig tunmousse, hvor fedtprocenten bankes op med en portion SMØR. Nem at have med i en wrap.


Mad, der kan spises med fingrene som wrappen ovenfor må vist siges at være en klassiker i madpakken. Her er en lækker lchf sandwich ikke i vejen. Der findes masser af lækre brøderstatninger til formålet, men min ketosevenlige favorit er og bliver de svampede oopsies. En klapper med mayo, salat, Hanegals oksespegepølse, havarti og agurk er virkelig lækker.



Luksusudgaven kunne være en pizza-sandwich. Pizzabundene med halloumiost er rigtig gode til for de er knap så porøse som blomkålsbundene.


Jeg spiser mange æg som LCHF'er (læs: helt uden bekymring) og de kommer også med i madpakken. Det kan være som omelet meget lig den på morgenmenuen eller ægge-/ ostemuffins. Sidstnævnte er meget nemme at forberede på forhånd og kan opbevares på køl og nuppe med på farten.




Det var lige mine input til madpakken, når der ikke lige er rester. Jeg håber, du kan blive inspireret af listen, men jeg hører også gerne om din LCHF-favorit i madpakken.

Ha' en dejlig torsdag derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar