lørdag den 3. august 2013

ost + bacon + pølse = 3 lchf lækkerier i en ret


Da jeg tirsdag så disse lækre hotte lækkerier hos Christina måtte de straks afprøves til aftensmaden. Dog gik der lidt for meget LCHF i den til kæresten, der holdt sig til sine kyllingefileter og ris (læs: en gang BB'er altid BB'er). Men hold nu op, de er lige noget for en fedtelskende LCHF'er som mig. De indeholder jo alt det bedste ved LCHF: ost, bacon, pølse og så lige i en peberfrugt sammen med min nye bedste ven - hotsauce! Arh men tak til Christina for at spice min madoplevelse op på en helt jævn tirsdag. Det er ikke sidste gang, jeg laver sådan en portion - forsøgte mig også med en uden komælk, så der røg manchego i bunden og det blev ganske vellykket. Et sammenpisket æg er også fint og så bare baconen på toppen. Så ingen undskyldning for ikke at droppe komælken her også.

bagt peberfrugt med ost, pølse & bacon
(1 port.)

1 stk rød snackpeber
rigeligt ost (fx havarti, manchego, mozzarella)
1 stk pølse af god kvalitet*
4 sk bacon
hotsauce, chilisauce eller sambal oelek

*jeg foretrækker Hanegals grillpølser i almindelig eller kyllingevarianten, da de er fri for E-numre og gluten.

fremgangsmåde:
1) Tænd ovnen på 200 grader varmluft.
2) Del peberfrugten på langs og fjern kernerne.
3) Læg ost i hver halvdel af peberfrugten.
4) Dryp med hotsauce.
5) Del pølsen på langs eller på midten afhængig af størrelsen på din peberfrugt.
6) Læg pølsen oven på osten.
7) Vikl til sidst to skiver bacon omkring de halv peberfrugter med fyld.
8) Bag dem 20-30 min. ved 200 grader til baconen bliver sprød.


Velbekomme!

6 kommentarer:

  1. Meget kreativt og det ser mega lækkert ud og jeg knus elsker manchego- ryger i en aldeles strikt ( læs mælkefri/nøddefri og chokoladefri) version her efter sommerferien -ellers er der vist eksplosionsfare i min krop :0) Er stadig ude af ketosen her i ferien og ja sjovt er det ihvertfald ikke selvom jeg nyder de fire tøjler- sjovt at det kan være en så blandet fornøjelse..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej,
      Ja, det kreative står Christina for, men idéen var simpelthen ikke til at stå for.
      Håber at høre mere om din ferie ude af ketosen, når du er tilbage. Eksplosionsfare ligefrem? Det lyder ikke rart, men det gør total mælke+ nødde+ chokoladefri heller ikke ;-) Jeg er ved at være ude af komælken, og nødderne er kun paranød og macadamia i meget små mængder, så er der lige chokoladen - den har jeg ikke sluppet... men er det en udfordring?
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Sikke en fantastisk idé - det kunne vi godt få til aften. Lækkert! :)
    /Sheila

    SvarSlet
    Svar
    1. Update: Jeg er nødt til at anbefale denne ret - den fik top karakter herhjemme! :)

      Slet
    2. Hej Sheila,
      Ih, det lyder da alt for godt! Jeg synes også bare det var 3x lækkerier i en ret. Fed, mættende og velsmagende LCHF.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  3. Ej, det er jo nærmest hjemmelavede ostepølser - my favourite ; )

    SvarSlet