mandag den 15. juli 2013

ugens træning #52 (28)

mandag: 45 min styrketræning af bryst/ ryg/ biceps/ triceps kørt i mix med 5x 2 min. cardio. 15 min. interval cardio

tirsdag: morgen 31 min. C25K-løbeprogram (uge 4, dag 1) + 8 min. maveprogram (app.)
eftermiddag 3 + 12 min. cardio. 45 min. styrketræning af ben/skulder

onsdag: hviledag

torsdag: morgen 31 min. C25K-løbeprogram (uge 4, dag 2) + 8 min. maveprogram (app.)
eftermiddag 60 min. styrketræning af  bryst/ ryg/ biceps/ triceps kørt i mix med 20 min. cardio i alt

fredag: morgen 5,3 km powerwalk

lørdag: morgen 10 km powerwalk + 8 min. maveprogram (app.)

søndag: morgen 31 min. C25K-løbeprogram (uge 4, dag 3) + 30 min. Jillian Michaels 30 days shred level 1

Endnu en træningsuge er gået og det har været en uge, hvor jeg har måtte lytte til kroppen. Sidst på ugen fik jeg nemlig ondt i højre side af lænden/ højre balle - ret sandsynligt efter et vrid eller andet til tirsdagens bentræning - øv øv. Samtidig var højre skulder ikke helt tilfreds efter noget oprydning i systemet på arbejdet = den samme bevægelse mange gange. Derfor blev fredagens styrketræning streget i denne uge. Tidligere ville det have været en svær beslutning for mig og have ført til enormt dårlig samvittighed, men ikke i denne omgang. Jeg har i stedet gået lækre morgenture hen over weekenden og søndag var det igen tid til at forsøge med lidt styrkelignende øvelser i Jillian Michaels 30 days shred. Det gik fint - dog var energien lidt flad oven på søndagens gå-/løbetræning med C25K-app'en. Jeg er virkelig blevet fan af de tidlige hjemmetræningssessioner i weekenden, men jeg savner godt nok også steptimen i centret. Den skulle gerne vende tilbage igen i august, når folk er færdige med at holde ferie.
Nu kan endnu en lækker træningsuge bare komme an ;-)

God træning!

7 kommentarer:

  1. God træning til dig og og pøj med skaderne - det er hvad der sker når man er aktiv og ikke bare ligger på divaneseren -som jo er endnu farligere :0)
    Hey har du set vi har fået plads sammen under kostdoktorns danske blogs -lidt pavestolt må man vel godt være. God dag til dig ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Louise,
      Mange tak, ja det er hvad der kan ske, når man forsøger at være lidt aktiv ;-) Det gælder bare om at lytte til kroppen - er ikke noget tidligere har praktiseret i udpræget grad.
      Ihh! Det er stort! Tak for tippet - måtte jeg straks dele på instragram. Kan jeg egentlig finde dig derinde? Jeg måtte jo sande at være røget ud af ketosen til morgen :-( uden direkte at kunne sætte fingeren på hvorfor - min mine maddagbøger ligger på IG.
      God mandag til dig ;-)
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. ja jeg hedder louiee11 men er ikke flittig bruger endnu :0) Kigger lige på din maddagbog måske jeg kan finde en årsag - og igen - enkelte gange er jeg også skudt lavt på trods af alt det rigtige uden helt at kende en eksakt årsag - den krop altså- elver sit eget liv ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen,
      Du er straks tilføjet ;-)
      Årh, du skal være så velkommen - gætter selv på en kombi af for lidt fedt/ for meget protein. Måske carbs fra chokolade og lidt frugt.
      Ja, det kan også tænkes kroppen går sine egne veje og jeg har netop haft min periode - som har cravet chokolade/ snacks.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  3. Sker også for mig en gang imellem, men det er en dag og så skruer jeg bare på fedtet den næste.. men ja du har nok ret- for lidt fedt for meget protein - det er faktisk sjældent kulhydraternes skyld - medmindre man selvfølgelig kører rigtig mange af dem - frugt er vist en værre en- pga fruktosen der jo bliver forbrændt i leveren i modsætning til den smule sukker der er i chokoladen- lidt den omvendte verden - spis chokolade det er sundere end frugt?? ;0)

    SvarSlet
  4. har lige set dine madbilleder - mit bud er for meget protein fra mælkeprodukter- der er kæmpe forskel i mine målinger når fedtet kommer fra fisk, fugl,gris, æg og ko fremfor af deres mælk... just sayin :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen Louise,
      Det var også min egen mistanke. Jeg er vild med mælkeprodukterne, men ved måske godt, de ikke er den bedste løsning (læs: kan i hvert fald nemt tage overhånd), så forsøger at luge ud og skifte til dem, der ikke er af komælk. Er desværre ikke så godt til de fede udskæringer af kød eller fisk, men har i dag forsøgt med at skrue op for mayo og kokosolie.
      Og ja, den er lidt skæg den med frugtsukkeret vs sukker i fx chokolade. Jeg tager gerne chokoladen, selv om lidt sommerfrugter nu også godt kan friste. Det er dog ikke mange bær, det bliver til hos mig, så det er nok nærmere proteinerne, der er synderen.
      Tak for dine input! Super sparringspartner.
      KH
      - frk. sveske

      Slet