mandag den 1. juli 2013

ugens træning #50

mandag: 3 + 12 min. cardio. 40 min. styrketræning af ryg/ bryst/ triceps/ biceps

tirsdag: morgen 30 min. C25K-løbeprogram (uge 2, dag 1). eftermiddag 5 min. opvarmning. 45 min. styrketræning af ben/ skulder/ mave. 20 min. interval*

onsdag: hviledag

torsdag: morgen 30 min. C25K-løbeprogram (uge 2, dag 2). eftermiddag 45 min. styrketræning af ryg/ bryst/ triceps/ biceps. 15 min. interval*

fredag: morgen 5 km powerwalk. eftermiddag 3 + 15 min. cardio. 50 min. styrketræning af ben/ skulder/ mave

lørdag: morgen 7,9 km powerwalk

søndag: morgen 30 min. C25K-løbeprogram (uge 2, dag 3). 30 min. Jillian Michaels 30 days shred level 1

*x antal intervaller af 20 sek. sprint - 60 sek. restitution (2 min. warm up/ cool down)

Endnu en uge fuld af god træning er gået. Jeg har fortsat eftermiddage, hvor tankerne mest er gået til sofaen, grundet mathed/ træthed. Dog har træningen givet god energi og jeg har fået udrettet mere om aftenen end sædvanligt, så det går i den rigtige retning. Eftermiddagstrætheden hænger nok også sammen med, at jeg flere morgener stater dagen tidligt med morgen-cardio. I hvert fald sporer jeg en smule bedring i denne uge - men jeg er ikke nået det store overskud af energi endnu...selv om jeg vist ligger ret stabilt i ketosen (læs: ifølge de stikprøver jeg har taget so far) nu ind i den tredje uge.
Jeg har virkelig nydt flere dage ´fri´fra fitnesscentret - hvor målet er de fire gange styrketræning, så jeg komme igennem kroppen to gange på en uge. Det har givet plads til mere hvile og hjemmetræning, så jeg har kunne nyde blandet andet mere af weekenden hjemme. Det kan give plads til nogle af de andre ting, jeg gerne vil - win win.

God træning!

2 kommentarer:

  1. Kære Sveske.

    Sejt gået - og fedt med intervaltræningen, den er jeg jo glad for :-)
    Jeg er også selv ved at indstille mig på kun at skulle i centeret 3-4 gange om ugen, fordi jeg jo har lidt tendens til overtræning, når jeg er i gang. Jeg må blive bedre til de power walks, som du er så god til! Synes du slet ikke, det er kedeligt?:-)

    Kh Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Trine,
      Ja, det giver virkelig en frihed at skære ned på de fitnessbesøg - da jeg også har tendens til at stresse mig selv med at skulle nå mere end kroppe og psyke egentlig er med på. Så kan det alt sammen nemt få den modsatte effekt af det ønskede, derfor er taktikken nu lagt lidt om. Det skal være sjovt at være sund ;-)
      Jo, powerwalk er da ikke det mest underholdende, men jeg elsker morgenerne i fred og ro, så derfor kommer jeg helst afsted fra morgenstunden.
      KH
      - frk. sveske

      Slet