søndag den 8. juni 2014

whole30 dag 18-20

2/3 gennemført! 10 dage to go på min Whole30 og I får her endnu en lille update på processen. Desværre er der stadig ikke 'Tiger Blood' her, men madvalgene er blevet løftet lidt - på grund af fridage med mere tid til køkkentjansen. Meen... jeg har efterhånden spist mange kogte æg, så der må vist noget kød på morgenbordet igen. Angående sulten, så er jeg stadig fortrøstningsfuld - og tak for alle kommentarerne til min seneste update. Jeg tror ikke Whole30-kosten kan give mig let mæthed/ fravær af sult, som jeg kender fra LCHF - og det regnede jeg heller ikke med. Den psykiske sult har jeg stortset sluppet på Whole30 (læs: selv om jeg fortsat har cravings). Det er den fysiske sult, som viser sig ved maverumlen, der er meget tydelig på Whole30. Måske den fysiske sult er så synlig på Whole30 fordi min krop forsøger at fortælle mig, at den mangler noget - altså de der carbs, som jeg stadig ligger lavt på. Nu er der jo ikke en høj fedtenergiprocent til at 'klare ærterne' og så 'kræver' kroppen måske meget logisk andet brændstof. Jeg gisner bare og er spændt på næste uge med 'carbtiming' jf. forløbet i 'Skyhøj Forbrænding'.

dag 18-20
Dag 18 var fridag og dermed hjemmedag (læs: det regnede jo hele dagen), så jeg kunne bare gå i køleskabet, når jeg var sulten - altså stadig kun tre gange om dagen, forståes. Det betød dog, at måltiderne kunne ligge med mindre intervaller i løbet af dagen. Dermed sagt, morgenmaden blev spist et par timer senere end vanligt, da jeg heller ikke stod op kl. 500 og aftensmaden blev spist 1-2 timer tidligere, da jeg skulle til sæsonens sidste omgang yoga. Min appetit var dog ikke specielt mindre ved måltiderne ved at de lå tættere, men jeg opnåede bedre mæthed og ingen rumlende mave. Det var lidt en befrielse. Desværre er det umuligt for mig at praktisere på hverdage, som starter tidligt og jeg er altså sulten, når min krop vågner - i særdeleshed på Whole30.


Det med sulten var også tilfældet for min morgen på dag 19 = stor morgenmad. Desværre unden rester af den skønne øko-flæsk, som jeg nød i rigelige mængder dagen forinden. Så var det jo godt Bilka havde øko-rabat allerede fredag. Der røg igen flæsk i ovnen, da jeg lavede bønnefritter. Jeg spiste altså yderligere en portion aftensmad, med to skiver flæsk i stedet for bøf. Jeg var sulten!


Heldigvis var dag 20 fridag og jeg kunne gøre intervallerne mellem måltiderne kortere. Det hjælper virkelig på evnen til at holde den fysiske sult væk. Dog var dagen ret præget af cravings, da kæresten havde spisedag og der igen flyttede slik i rigelige mængder ind i lejligheden. Jeg tyede til jordbær og flæsk for at give mine cravings (læs: efter crap) kamp til stregen.Det der flæsk i skiver er vist en nyopdaget favorit sammen med bønnefritterne. Og så kunne det lige tage toppen af min bacon-cravings. 


Dag 21 er i gang og jeg glæder mig i skrivende stund til en stor frokost. Nu skal to fridage nydes, når det kommer til intervallerne mellem måltiderne - og derefter 8 dage to go!

Eat.Real.Food.
Go Whole30!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar