mandag den 2. marts 2015

min træning uge 9.2015 | styrke uge 2

mandag: hviledag
30 min. gåtur + 10 min. øvelser og udstrækning for gravide (eftermiddag)

tirsdag: træningsdag 1
5 min. opvarmning - øvelser og udstrækning for gravide
15 min. Renegade Walkouts (BW) 1 walkout + 3 armløft H/V. 75 sek. pause. 9 runder
+ 30 min. gåtur (eftermiddag)

onsdag: træningsdag 2
6 min. opvarmning - øvelser og udstrækning for gravide
15 min. Clean & Push Press (12 kg) 3 reps. H/V. 75 sek. pause. 7 runder
+ 30 min. gåtur (eftermiddag)

torsdag: hviledag
90 min. yoga for gravide (eftermiddag)

fredag: træningsdag 3
4-5 min. opvarmning - udstrækning for gravide
15 min. 1-arm front squat (12 kg) 2 reps. H/V --> efter 3 runder skift til Goblet squat (12 kg) 4 reps. 75 sek. pause. 10 runder, total (før frokost)

lørdag: træningsdag 4
10 min. opvarmning - øvelser og udstrækning for gravide
15 min. Swings 'by the minute' (12 kg) 10 reps. (morgen)

søndag: hviledag
15 min. øvelser og udstrækning for gravide (morgen)

Træningen for den forgangne uge er veloverstået. Programmet var det sammen som i den foregående uge, blot kortere pauser og tilpasninger til dagsformen. På træningsdag 3 måtte jeg nedskalere til Goblet Squat, da jeg ikke havde energi og ikke kunne få front squat'en til at fungere. Der begynder også at være en gravid mave at tage højde for i øvelserne, altså rent logistisk - hvis man kan sige det.
Efter 4. træningsdag oplevede jeg irritation i min højre side/lænd - her mistænker jeg mine Swings, så overvejer lige, om den øvelse skal moderes til den kommende uges træning. Overordnet er jeg bare glad for at holde mig i gang og tænker ikke så meget i fremgang.

Kosten går fortsat lidt op og ned. Jeg holder dog fast i den gode basiskosten og får lækre carbs på træningsdage. Snackskontoen er også fyldt op ;)

Restitutionen er der ikke nyt at berette om, jeg har fået gode vaner omkring afslapning og vejrtrækningsøvelser, så det kan ikke være meget bedre. Jeg elsker min ugentlige pause fra hverdagen til yoga om torsdagen. Skulle jeg være uheldig, at der ikke kommer et hold helt frem til min termin, så håber jeg virkelig, jeg kan oppe mig til ugentlig yogasession hjemme. Jeg laver allerede flere af de gode øvelser og stræk i mine opvarmninger, men det kan ikke måles op imod 90 min.

God træning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar