onsdag den 3. december 2014

3x lowcarb inspiration til morgenmad

Sidst delte jeg lidt inspiration til madpakken på ægte lowcarb manér. Denne gang har jeg taget lidt billeder af min lowcarb morgenmad. Jeg ville gerne vise de mere grønne morgenmadsindslag, men men salatkonto er gået lidt i stå og jeg har haft lyst til de varme morgenmenuer - derfor er denne omgang inspiration mere grå i det ;) Måltidet føles dog stadig mest kompelt med grønt 'on the side', så tilbehøret til pandekagen nedenfor var da også en råkost, som jeg dog ikke lige fik med på billedet. Desuden er det heldigvis nemt at fremtrylle en omgang gnavegrønt, når salatproduktion er gået lidt i stå.

Desuden er jeg i julestemning, så kokosgrøden har for alvor sneget mig ind på mig. Har spist den til morgenmad cirka én gang i ugen den seneste tid - ja, nok den seneste måned. Der er bare et eller andet over varm grød til morgenmad. Jeg kan heller ikke sige mig fri for varme drømme om risengrød, men det er blevet ved drømmen indtil nu. Mon ikke, jeg koger en portion en søndag, så kæresten (der ellers ikke rør mælkeprodukter) kan få en af sine livretter. Spørgsmålet er så bare, om jeg kan lave den lige så god som hans gamle mormor (læs: jep, hans seje og friske mormor er 94 år), der sørgede for, at han fik noget at stå imod med i barndommen.

1.
Røræg med tomater og en rest steg bacon, råkost og lowcarb hørfrøbrød
med ost og sukkerfri marmelade.

 

2.


3.
Kokosgrød med smørklat og rigeligt kanel (læs: ja ja, jeg lever livet farligt)
+ gnavegrønt


Bon Appetit!

_____
Indlægget indeholder affiliatelinks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar