mandag den 7. juli 2014

skyhøj forbrænding uge 5 (27.2014)

mandag: dag 1 
- opvarmning 360 graders vejrtrækning + rulleøvelse
- styrke Walk-outs/ Swings 2 fulde runder  (eftermiddag)

tirsdag: dag 2
- opvarmning Bretzel
- styrke Goblet Squat/ Push Press 3 fulde runder (eftermiddag)

onsdag: dag 3
- 4,2 km gåtur (eftermiddag)

torsdag: dag 4
- opvarmning det britiske flag + Bretzel
- styrke Walk-outs/ Swings 2 fulde runder (eftermiddag)

fredag: dag 5
- opvarmning det britiske flag + 360 graders vejrtrækning
- styrke Goblet Squat/ Push Press 3 fulde runder (eftermiddag)

lørdag: dag 6
- 4,2 km powerwalk (morgen)

søndag: dag 7
- 6,0 km powerwalk (morgen)

Uge 5 Mere form på kroppen.
Skøn uge med skyhøj forbrænding er gået. Jeg nyder fortsat processen, men synes især at denne uge er gået strækt. Det er derfor ikke blevet til helt så meget praktisering af vejrtrækningsøvelserne, som jeg kunne tænke mig. Det er jo lidt tilbage til den gamle sang om at stoppe op, når der i virkeligheden er brug for det. Det fik jeg heldigvis gjort i weekenden og jeg fik taget hul på brugen af automeditation ved hjælp af app'en BrainWave fra Banzai Labs, som Anna B anbefaler i bogen. Jeg glæder mig til at blive endnu bedre til at skifte kanel, koble ud og skifte ned i gear. Jeg kan se rigtig stor fornuft i at udvikle evnen til at skifte kanal.
Styrketræningen kører fint. Jeg øver fortsat teknikken og de nye swings sidder ikke helt i skabet, men så er det godt, at endnu en uge med lignende træning efter trappemetoden er på programmet i uge 6. Jeg er svært glad for mixet af to øvelser og ser frem til en uge med kortere pauser og dermed nok mere sved på panden. Det bliver spændende at få en tungere vægt i hænderne efter de 7 uger - for det har jeg i denne uge kunne mærke, at jeg bevæger mig imod. Skøn fremgang.

Uge 5's kostfokus gik på carbtiming og de hermed mere specifikt postworkout-måltiderne, som i mit tilfælde bør bestå af 1½ portion protein + 2 portioner hurtige carbs. Det er blevet til risproteinshake sammen med riskiks og/ eller dadler/ RawBite (læs: naturlig nødde-frugtbar). Jeg var meget spændt på blodsukkerreaktionen efter sådan en kostændring for en low carb'er. Egentlig synes jeg, kroppen finder fred, falder til ro, når musklerne får energien = hurtige kulhydrater direkte efter træning. Dog så skal jeg holde mig selv i ørerene for at holde måltidet til den afmålte portion - carbs'ene trigger altså lidt mine overspisningsmønstre. Jeg skal lige finde ud af, hvordan jeg grejer den fremover - måske lidt grøntsager sammen med kan være løsningen - jeg ved dog ikke, om det hæmmer optaget af de hurtige carbs, hvis måltidet bliver for komplekst? Eller også går det bare ikke med de tørrede frugter (læs: Anna B anbefaler dadler, rosiner, vindruer) og jeg må holde det til riskiksene. I forbindelse med måltiderne lige efter træning bringes der også BCAA på banen - det skal jeg vist have investeret i til fremover, for at se, om det kan løfte energiniveauet igennem dagen (læs: energien i træningen er egentlig fin).

Nu er uge 6 skudt i gang.

God træning!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar