tirsdag den 25. marts 2014

maddagbog no. 7: aktiv søndag med striks LCHF

morgenmad (ca. kl. 9.00):
LCHF kokosgrød møder cacao med stor smørklat, kanel, ristede kokosflager og cacao nibs

frokost (kl. 13.00):
kyllingesandwich på grøntsagsfladbrød med hjemmelavet karrymayo

eftermiddagssnack (kl. 15.30):
2 stk. kokoskugler, ca. 10 g macadamianødder og ca. 10 g kokoschips

aftenmad (kl. 18.20):
3 små stykker chicken meat pie med broccoli, chorizo & feta (opskrift kommer snarest)
+ grønkålsalat med fennikel og granatæblekerner

I skal da ikke snydes for den sidste maddagbog i sidste uges maddagbogs-marathon ;) Ovenstående udgjorde søndagens måltider på striks LCHF hos mig.
Jeg havde en aktiv dag med træning og 4-5 km gåtur (på indkøb), som dermed ikke kunne holde mig helt fra snacks. Frokosten blev simpelthen brændt af på den raske gåtur med stor indkøbspose på returruten. Jeg ramte dermed sofaen for en stund i selskab med Yogi, kokos og macadamia = skøn søndagspause/ -snack.
Til aftensmad blev der eksperimenteret med ny opskrift, som jeg nok skal dele med jer snarest.
Alt i alt en skøn maddag med LCHF, som i den grad har vundet mit hjerte. Oven på en uge med begrænset snacking synes jeg da også, at mine tanker går mindre til chokolade og PB, der ellers havde udviklet sig til lidt for store guilty pleasures.
Desuden er det nu mit håb, at maddagbøgerne er bragt tilbage på banen her på bloggen, så I regelmæssigt kan få et kik i min kost. Skulle det glippe, så er jeg en lidt for flittig bruger af #instagram.

God aften!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar