søndag den 23. marts 2014

maddagbog no. 6: striks LCHF inklusiv snacks

morgenmad (ca. kl. 9):
kålblininer med oksespegepølse og smør + ½ æggemælk med cacao


frokost (ca. kl. 14.00):
LCHF pasta med tomatsauce & parmesan + spinat med pesto & parmesan


eftermiddagssnack (kl. 16.30):
½ æggemælk med cacao & lakridspulver


aftensmad (ca. kl. 19.00):
saml-selv kyllingesandwich med grøntsagsfladbrød og hjemmelavet karrymayo


aftensnack (kl. 20.30):
3 stk. kokoskugler og Yogi Tea

Jeg forsætter lige min maddagbogsfølgeton over weekenden - der har I nu fået lørdagens måltider 'serveret'. Den strikse LCHF er ved at komme ind under huden. Hverdagen er gået uden diverse snacks - jeg bruger kokosolie i théen efter behov. Men i går, lørdag, blev der holdt weekend med et par snacks - dog i den strikse LCHF-kategori; nemlig æggemælk & kokoskugler, som begge er fyldt med gode fedtstoffer fra den lækre kokosnød. Med kokoskuglerne til mig kunne kæresten sagtens nyde sine M&Ms i fred.
Vi havde fri fra træning i går og dagen lagde ud med lækker morgenmad, inden vi tog på lørdags-shopping i forårskategorien; krukker til altanen og en stor smuk gulvplante til stuen, hvor vi ikke har vindueskarme til potteplanter.
Heldigvis kan en solid LCHF fint holde mig mæt frem til en sen frokost først på eftermiddagen. Frokosten bestod af lidt rester, så der blev behov for lidt snack'en hen ad eftermiddagen.
Med lørdagens mange gøremål holdte vi jeg aftenmaden simpel - lækre kyllingesandwich.
Til sidst aftenens punktum: kokoskugler.

God aften!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar