mandag den 11. februar 2013

ugens træning #37

mandag: 5 + 10 min. cardio. 60 min. styrketræning af skulder/ triceps i selskab med kæresten

tirsdag: træningsfri

onsdag: 5 + 15 min. cardio. 45 min. styrketræning af ryg + 15 min. styrke af mave i selskab med kæresten

torsdag: 5 min. cardio. 75 min. styrketræning af ben incl. baglår i selskab med kæresten

fredag: 5 + 10 min. cardio. 80 min. styrketræning af bryst/ biceps i selskab med kæresten

lørdag: træningsfri

søndag: 60 min. Step ELITE. 15 min. styrketræning af mave

What a week of nice (læs: and tough) workouts :-) Nøj, jeg har haft doms (læs: været øm), men jeg er vild med det, så har musklerne fået tæv og kan vokse sig stærkere. Hviledagen lørdag var derfor også kærkommen, selv om jeg bliver en smule rastløs uden træning. Afhængig? Ja, måske... Jeg er i hvert fald vild med følelsen i kroppen efter træning - helt træt og brugt, men alligevel ikke energiflad (læs: især den med energien tæller meget).
Det er gået meget bedre med de lange træningpas i denne uge, da jeg kan mærke træningen med makker lige giver det sidste.
'Sund måned's målet med fire gange styrketræning er i hvert fald indfriet og jeg er klar på en uge mere.

God træning!

3 kommentarer:

  1. Du er så sej Sveske! Det er virkelig motiverende læsning, og jeg glæder mig til din status hver mandag :-)
    Kalder man træningsømhed for 'doms'? For så er jeg godt ramt efter i går ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vikki,
      Dejligt at høre - det lyder da også til, at du er kommet godt i gang med træningen igen. Det der med at få trænet hjemme ville jeg aldrig kunne få mig selv motiveret til på den lange bane...
      Ja, DOMS er forkortelse af 'Delayed onset muscle soreness' ;-) og skønt ikke? Så kan man mærke at kroppen er blevet brugt og musklerne skal have ro til at genopbygge sig (læs: restituere).
      God mandag!
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Ej, hvor sjovt, det har jeg aldrig hørt før - men det er da meget rart, med et udtryk for ømheden ;-)
    Og ja, det er simpelthen en fantastisk ømhed, fordi den betyder, at man har gjort det godt :-)

    SvarSlet