lørdag den 23. februar 2013

hvidløgsbrød a la madbanditten



Torsdag aften var der rester på menuen. Uhm... jeg elsker rester og især, når jeg/ vi er sent hjemme fra træning og bare er sultne. Jeg måtte dog lige supplere med lidt ekstra grønt og der var det nemt at trylle en gang revet blomkål (læs: som stod snittet i køleskabet) om til hvidløgsbrød a la madbanditten.

hvidløgsbrød a la madbanditten
(2 stk.)

bund
3 dl blomkålsris
1½ dl revet pecorino romano eller parmesan
1 fed hvidløg
1 æg
oregano
salt+peber

fyld
1/4 gl Urtekram pastasauce
1 fed hvidløg
basilikum - gerne frisk
salt+peber
Urtekram gratineringsost eller frisk mozzarella

fremgangsmåde:
1) Tænd ovnen på 250 grader.
2) Bland ingredienserne til brødet godt sammen.
3) Del blomkålsmassen i to og lav falde bunde på en bageplade beklædt med papir.
4) Bag bundene ved 250 grader ca. 12 min. til de får farve.
5) Fordel tomatsaucen på bundene og top med ost.
6) Giv brødene yderligere 5 min. i ovnen til osten er smeltet.


Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar