torsdag den 31. januar 2013

madbudget januar 2013


























Hmm... 2013 kom ikke helt fra start som planlagt, men men så er der da noget at arbejde på i den kommende måned ;-) Jeg havde ellers udnævnt januar til sparemåned, men sådan gik det ikke...
Måneden blev lige nøjagtig afsluttet med indkøb i helsekosten (læs: for ca. 500 kr.), som tæller en del på diverse og nuts&oils. På diverse ligger der også et lige lovlig stort indkøb af chokolade - heldigvis er der stadig noget på lager (læs: måske ikke så heldigt, når jeg går med planer om en kold tyrker).
Tilgengæld er frugt&grønt gået lidt op på bekostning af mejeri-andelen. Det er super. Der er hovedsageligt blevet indkøbt æg inden for mejeri-varerne, da jeg fortsat forsøger at spare op mælkeprodukterne. Kød-andelen er faldet en smule, da jeg desværre ikke er så god til at få kylling/ kød på tallerkenen til min aftensmad hver dag, når jeg er alene hjemme. Desuden har kæresten ikke været hjemme og spise kylling til frokost (læs: den går højst sandsynligt lidt op igen i februar).

Øko-andelen ligger rigtig højt for denne måned, hvilket også er med til at hive det samlede forbrug i vejret. Lige på det punkt er det dog et plus og noget jeg prioriterer. Jeg udnytter flittigt, når der er rabat på øko-varer i supermarkederne, hvor føtex jo har -25 % på øko-varer den første lørdag i måneden (læs: lige en OBS til på lørdag!). Derfor er den samlede andel af øko-varer i januar landet på hele 54 % - det er rekord! og langt over mit mål på min. 25 %.
I februar skulle det gerne lykkes at holde det samlede forbrug under de 3.000 kr., som er det vi har sat af til mad i måneden. Jeg er i hvert fald klar på at spare alle impulskøbene og arbejde på det der med madplaner, som kan hjælpe til at lette og strukturere indkøbene lidt mere.

Det samlede forbrug for januar landede på kr. 3.217,59.

4 kommentarer:

  1. Jeg er vildt imponeret over din skruktur :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke,
      Jeg er nysgerrig på madbudgettet og ja, har nok også et mindre crush på regneark.
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. Haha, det er sgu meget godt klaret, jeg bruger ca. 3.500 kr. på mad om måneden, og jeg er alene. - Okay, jeg er også et luksusdyr, der godt kan lide laks osv. så det trækker selvfølgelig op. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe ja, jeg synes nu ikke, vi begrænser os. Men er som sagt ikke de store fiskespisere og fisk er dyrt. Desuden elsker jeg tilbudsjagt.

      KH
      - frk. sveske

      Slet