fredag den 28. december 2012

æggetortillas uden korn og mælk


Mexicansk mad, pandekager med fyld,  mad i ruller/ wraps/ pandekager/ tortillas - you name it. Disse tortillas kan anvendes på mange måde. Herhjemme blev de brugt som tortillas til en gang mexicansk krydret kylling - Uhm! De er nemme at lave og tilmed mælkefri, så opskriften får du lige her.

æggetortillas uden korn & mælk
(5-6 stk.)

4 æg
1½ dl kokosmælk
3-4 måleskeer HUSK (den grønne)
1 lille tsk paprika
1 tsk urtesalt
kokosolie/ smør til stegning

fremgangsmåde:
1) Pisk alle ingredienserne sammen - tilsæt HUSK tilsidst.
2) Lad dejen hvile 10-15 min.
3) Varm olie/ smør op på en middelstørrelse pande.
4) Bag til overfladen er stivnet helt og tortilla'en kan vendes.

Velbekomme!

4 kommentarer:

  1. De ser godt nok lækre ud! Smager de meget af æg? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej,
      Det var i hvert fald ikke noget jeg tænkte på, men de er meget bløde pg lækre i konsistensen.
      Rigtig Godt Nytår!
      KH
      - frk. sveske

      Slet
  2. De ser virkelig lækre ud og skal helt sikkert afprøves :-)
    Spiser du dem også kolde? Det kunne jeg forestille mig, smager ganske godt.
    Kh Kathe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kathe,
      Jeg tror bestemt de er gode kolde til en wrap med tunsalat eller lignende.
      Jeg har indtil videre kun brugt dem til mexicansk, men det er helt sikkert ikke sidste gang, jeg laver dem.
      KH
      - frk. sveske

      Slet