torsdag den 20. december 2012

kyllingedeller med broccoli & peanuts


Midt i al konfekten må der nogle gode proteiner til og jeg er jo vild med deller, så tirsdag aften blev der lavet endnu en gang deller med hvad der lige var inden for rækkevidde og hold nu op, de blev lækre! Jeg er bare blevet vild med deller i madpakken, hvor jeg tager dem med direkte fra frost om morgenen og så passer det med, at de er optøet, når jeg skal have min madpakke. En kyllingebrystfilet er bare sjælden hos mig, for det er ikke noget jeg ynder at sætte tænderne i - det bliver hurtigt kedelig og tørt, synes jeg.
Hvordan pepper du din kylling op?

kyllingedeller med broccoli & peanuts

ca. 300-400 g kyllingefilet
100 g broccolistok
1 syltet rød jalapenos (kan udelades eller erstattes med chili)
1 stor spsk crunchy peanutbutter
1 håndfuld grofthakkede saltede peanuts
1 lille æg
1 spsk HUSK
Santa Maria Pasta Rossa
urtesalt

fremgangsmåde:
1) Hak kylling, broccoli og jalapenos i en minihakker eller foodprocessor.
2) Tilsæt de øvrige ingredienser i foodprocessor eller rør alle ingredienserne sammen til ensartet fars i hånden. Lad den evt. hvile en ½ time.
3) Tænd ovnen på 180 grader varmluft.
4) Form deller med en spiseske og sæt dem på en bageplade beklædt med bagepapir.
5) Steg dellerne i ovnen ved 180 grader i ca. 20 min. Vend dem evt. halvvejs, så de får lidt farve på begge sider.

Nem, lækker og let hverdagsmad her i julemåneden. Jeg spiste dem i selskab med endnu en gang rødkålssalat - denne gang i en lun udgave, som jeg også vil dele her på bloggen snarest.


Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar