torsdag den 20. juni 2013

usa part VIII: Los Angeles

The Hollywood Sign

Efter vores besøg i San Diego Safari Park satte vi kursen mod Los Angeles. Trafikken vist klart, at nu var vi kommet til storbyen - sneglende trafik i fem-seks baner på motorvejen. Det er med at finde tålmodigheden frem i den situation (læs: ikke kærestens spidskompetence). Vi valgte at gå efter en overnatning uden for centrum og endte på endnu et Motel 6 i Irvine syd for Los Angeles. Heldigvis var det ikke blevet sent og det blev til aftenhygge med en omgang tøjvask ;-)

Dagen efter gik turen til centrum - Hollywood, hvor vi havde booket to nætter på Motel 6, som ligger på en sidegade til Hollywood Boulevard. Det viste sig dog at være et meget snusket område med mærkelige typer - så det blev kun den første aften, vi befandt os her og gik en tur på Boulevarden og så den berømte Walk of Fame.

Walk of Fame

Dag 16 var sat af til et besøg i Universal Studios. Da vi kun havde en enkelt dag derindw, valgte vi at supplere med et 'Front of Line'-pas, hvilket i hvert var pengene værd og sparede os for køtid. Det var virkelig besøget værd og jeg fik min 3D- debut - ja, faktisk også 4D. Vi var i flere 3D rutsjebaner og det er virkelig en sjov oplevelse. Besøget bød desuden på en rundvisning i filmkulisserne med indlagte specialeffects.

Universal Studios Hollywood

mig og mit 'front of line'-pas

mange besøgende i Universal Studios

specialeffects a la Fast & Furious

flystyrt 'look a like'

Desuden var vi til forestillingen Animal Actors. Det er imponerende, hvad de trænere kan lære dyr, så de kan medvirke i film.

hundekunster i Animal Actors

Efter fem timers fornøjelse i Universal Studios takkede vi af og tog shuttelbusen og metroen retur til Hollywood Boulevard.

Dag 17 blev dedikeret til shopping og dermed besøg på Farmer's Market og Beverly Center. Vi (læs: især bedre halvdel) gik dog lidt død i kiggeriet, så om eftermiddagen gik vi tur ved Venice Beach. Fedt at besøge en ægte Baywatch-strand, selv om det ikke lige var en omlagt badedag på grund af køligt vejr og heftig blæst. Nogle havde dog trodset vejret og solede sig på stranden.

= shoppingmekka for en madblogger

grønne lækkerier på Farmer's Market

popcorn i alle smagsvarianter

sukkerfrie lækkerier, som dog forblev bag ruden

Venice Beach

mig foran et af livredder-tårnene på Venice Beach

Dagen efter (dag 18) ville vi i Magic Mountain - Six Flags rutsjebaneparken, så vi havde booket overnatning i Santa Clarita nordvest for Los Angeles, tæt på parken.

allerede kø ved åbningstidspunktet

Dagen i Six Flags-parken havde kæresten virkelig set frem til - der har jeg mødt min overmand, når det kommer til indre legebarn og rutsjebaner. Jeg er dog også ret vild med rutsjebaner, men de videoer jeg havde set på youtube så ret så vovede ud. Men men... Jeg blev jo grebet af stemningen, så det endte med, at jeg kun stod over på en enkelt. Se lige her hvorfor...

TATSU med flere loops på hovedet...

...i denne stilling (spot kæresten i den hvide t-shirt)

...man er spændt fast med ryggen op til skinnerne (!!!). Resten af dagen bød dog på både stående og næsten liggende rutsjebaner. Det lykkedes os også at nå stort set alle rutsjebanerne ved hjælp af Flash Passet, så vi kunne booke tid ved de forskellige forlystelser og springe en stor del af køen over - det kan anbefales.

X2

Green Lantern

Lex Luthor - Drop of Doom

'The View' fra parkeringspladsen

Vi havde travlt for at nå alle rutsjebaner indenfor åbningstiden, så der var ikke tid til madpauser - hurra for mættende morgenmad. Heldigvis fandt vi en god steak restaurant kort udenfor parken.
Det blev til endnu en nat i Santa Clarita. Vi tog afsked med Los Angeles ved Hollywood-skiltet på dags 19, inden tog hul på turen langs Highway 1

To be continued...

Læs flere spændende indlæg om vores roadtrip her:

usa part VII: om at spise (eller ikke) lchf-kost i USA
usa part VI: Phoenix - San Diego
usa part V: Lake Mead - Hoover Dam - Grand Canyon
usa part IV: Las Vegas
usa part III: Sequoia & King's Canyon
usa part II: Golden Gate Bridge - Lake Tahoe - Yosemite
usa part I: lækkerier i kufferten