søndag den 16. juni 2013

usa part VI: Phoenix - San Diego

Dag 12 med start i Flagstaff, kørte vi til Phoenix. Vi havde læst om en kaktuspark, som vi lagde vejen forbi. Vi var fremme over middag i hedende varme og fandt hurtigt parkens entre for dyr og valgte at nøjes med billeder af de mange kaktusser, vi så langs vejen til og fra Phoenix.

kaktusser

Beboerne i byen havde endda kaktusserne i haven - og den ene større end den anden...

flere store kaktusser på villavejene

Vores besøg i Phoenix blev ikke til meget mere end en køretur i byen, der virkede meget øde.

Phoenix

Sidst på eftermiddagen blev kursen sat mod San Diego. Vejen dertil er lang, øde og bare lige ud... Og vi var sent fremme i El Cajon uden for byen. Her overnattede vi på endnu et Motel 6.

Dag 13 i San Diego bød på en køretur til den mexicanske grænse - dog ikke meget at se ud over det mexicanske flag bag et meget stort hegn, som var bevogtet. Området var fyldt med mennesker og mange mennesker krydsede grænsen til fods.

kik til Mexico

Vi gik efterfølgende en tur inde i San Diego langs havnen, hvor blandt andet USS Midway hangarskibet fra 2. verdenskrig ligger pensioneret og åben for betalende publikum.
Det blev også til en gå tur i Seaport Village, som er et rigtig turiststed med restauranter og små souvenirshops.

San Diego

USS Midway Museum

Efter aftensmaden i San Diego Old Town blev jagten på overnatning uden for byen sat ind og vi endte i Chula Vista.

Dag 14 stod på safari i San Diego Safari Park. Efter at have købt den almindelige entré inklusiv tram-tur på ruten uden for selve safariområdet, valgte vi dog at opgradere til safarituren på 3½ time inde i terrænet hos dyrene. Her var der mulighed for at komme ret tæt på dyrene og få gode billeder (læs: hvis vi dog bare havde haft en større linse til det formål).

På turen fik vi også mulighed for at fodre giraffer med akacieblade, som ifølge guiden er slik for giraffer og vi var dermed isbilen, som hurtigt fangede særligt en girafs opmærksomhed, en rigtig supermodel.

...og gæt lige, hvem som har trimmet de træer?

...her har du svaret.

dovne næsehorn inkl. lille unge (øverst til højre) daser i skyggen

Endnu et girafbesøg ved isbilen...

Det var dog ikke kun giraffer, som skulle have 'is', også næsehornene blev fodret med lækkerier fra vores hånd, nemlig æbler. Og modsat girafferne var det muligt at klappe næsehornet.

mig foran det kæmpe safariområde

Det var en kæmpe oplevelse med en super guide, men også en dyr fornøjelse, som vi gav ekstra 150 dollars for per næse(!!!). Efter turen var der ikke meget energi til at se på resten af parkens dyr - vi synes ligesom også, vi havde fået det bedste af det bedste på safarituren - også når det kom til billeder.

Det blev dag 12-14 på vores roadtrip og kursen var nu sat mod L.A.

To be continued...

Læs mere fra vores roadtrip lige her: